Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Eren
dc.contributor.authorErsoy, Fulya Yüksel
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:32Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232685
dc.description.abstractBu tezde, tüketicilerin türel dağılım kararları ve alışveriş merkezinin park yeri fiyatlama davranışı analiz edilmektedir. Sunulan modelde, tüketiciler üç seçeneğe sahiptirler:alışveriş merkezine arabalarıyla (ki bu durumda park etmek zorundalar) veya toplu taşıma araçları ile gelebilmektedirler; ya da alışveriş merkezine gelmeyip kendilerine fayda sağlayandiğer seçenekleri değerlendirebilmektedirler. Devlet, toplu taşıma araçlarının ücretlerini belirledikten sonra alışveriş merkezi, sattığı ürünün fiyatını ve park yeri ücretini belirlemektedir. Dengede, park yeri ücretleri her zaman park yeri sağlamanın marjinal maliyetinden daha küçük olmaktadırlar. Daha da önemlisi dengede bulunan park yeri ücretleri toplum açısından en iyi olan park yeri ücretlerindendir. Alışveriş merkezinin park yeri ücreti seçimi, zarar lideri fiyatlandırması, ve ürünün hem park yeri ile birlikte hem de ayrı olarak sunulması, bir karışık paketleme uygulaması olarak düşünülebilmektedir.Anahtar Kelimeler: Karıs¸ık Paketleme; Turel Dagılım; Zarar Lideri; Park Yeri ˘ Ucreti; ¨Alıs¸veris¸ Merkezi.
dc.description.abstractIn this thesis, I analyze individuals' mode choice decisions and shopping mall's parking space pricing behavior. Individuals have three choices: first they may come to the mall by car in which case they have to park, second they may come by public transportation, or they do not visit the mall and go for their outside option. The mall determines the price of the good and the parking fee after the government sets public transportation fare. I find that the equilibrium parking fees are always less than the marginal cost of providing parking spaces and more importantly they are two of the many parking fees that lead to the social optimum. The mall can be thought as using parking as a loss leader to increase its profits, and implicitly employing mixed bundling in which the good is sold either alone or bundled with parking.Keywords: Mixed Bundling; Mode Choice; Loss Leader; Parking Fee; Shopping Mall.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleMode choice and shopping mall parking
dc.title.alternativeTürel dağılım ve alışveriş yeri parklanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrice
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmWage
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmParks
dc.subject.ytmModal-split models
dc.subject.ytmMixed bundling
dc.identifier.yokid436094
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350715
dc.description.pages39
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess