Revealed preferences for college rankings under central mechanism: Evidence from Turkey
dc.contributor.advisor | Alkan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Arslan, Hayri Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:28:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:28:31Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232681 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2005 yılı Öğrenci Seçme Sınavının (ÖSS) veriseti ve Türkiye'yi temsil eden lise son sınıf öğrencileri arasında yapılan bir anket çalışmasından elde edilen verilerle, üniversite ögrenci eşleşme oluşumunu incelemektedir. ÖSYM sistemindeki öğrencilerin ve üniversite bölümlerinin karakteristik özellikleri ve üniversite tercih davranışları kullanılarak öğrencilerin açıklanmış tercihleri incelenecektir. Verisetleri öğrencilerin egitim geçmişleri, sınav performansları,detaylı sosyoekonomik ve demografik bilgilerini içermekte ve böylece öğrencilerin bu bilgileri kullanılarak onların açıklanmış tercihleri tahmin edilmektedir. Son olarak tahmin edilen tercihler yerleştirmelerde ve onların işgücü piyasası üzerindeki etkilerini incelemek için kullanılmaktadır.Anahtar Kelimeler: universite ¨ o¨grenci kabulu, ¯ universite tercihi , yerlestirme sonuc¸ları | |
dc.description.abstract | This paper explores the economics of match formation in the context of university entrance exam using a dataset obtained from Turkish university entrance system and a survey of senior high school students from the representative sample of Turkey. I provide a description of the student and department characteristics in the CSSP (Center for Students Selection and Placement) mechanism and utilize detailed information regarding university selection behavior to infer students? revealed preferences. Data allows me to estimate a very rich preference specification that takes into account a large number of educational background attributes, detailed demographic and socioeconomic information, along with exam performances. I develop consideration sets for students to eliminate strategic behavior from our estimation and compare them with some benchmark choice sets. Finally, placement outcomes and their effects on labor market are investigated by using estimated preferences.Keywords: college admissions, college choice, placement outcomes | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Revealed preferences for college rankings under central mechanism: Evidence from Turkey | |
dc.title.alternative | Merkezi yerleştirme sistemlerinde üniveriste sıralamalarının açıklanmış tercihleri: Türkiye örneği | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İktisat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University ranking | |
dc.subject.ytm | Placement | |
dc.subject.ytm | Choosing students | |
dc.subject.ytm | ÖSYM | |
dc.subject.ytm | Student Selection Examination | |
dc.identifier.yokid | 437546 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350724 | |
dc.description.pages | 42 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |