Show simple item record

dc.contributor.advisorFiliztekin, Alpay
dc.contributor.authorMcgivney, Eileen Joyce
dc.date.accessioned2020-12-10T09:28:26Z
dc.date.available2020-12-10T09:28:26Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232592
dc.description.abstractTürkiye'de yüksek öğrenim hızla yaygınlaşıyor, son altı yılda üniversite sayısı iki kattan daha fazla arttı. Kalkınma Bakanlığı'nın (Kalkınma Bakanlığı) bu konuda hedeflediği amaçlar arasında bir yandan yüksek öğrenime erişimi kolaylaştırmak bulunurken, öte yandan emek piyasalarındaki gerekli alanlarda açığa duyarlı, özellikle de sağlık ve eğitim alanında yeterli sayıda mezun yetiştirmeyi eklemektedir. Ancak, yüksek becerili çalışanlara arsında ücret eşitsizliğinin arttığı da görülüyor. Bunun bir nedeni farklı alanlarda eğitimin değişen getirisi olması olabilir. Buna karşılık, Türkiye'de bu konuda, farklı alanlardan mezun olanların karşılaştıkları emek piyasası olanak ve kısıtları hakkında, yapılmış çalışma bulunmamaktadır. Bu çalışma Hanehalkı İşgücü Anketlerini kullanarak farklı disiplinlerde alınan eğitimin ücret getirisini ölçmeye çalışmaktadır. En küçük kareler ve Heckman iki-aşamalı yöntemi kullanılarak yapılan tahminler, üniversite mezunlarının lise mezunlarına oranla ortalama %32 daha fazla ücrete sahip olduğunu gösterirken, bu oran disiplinlar arası farklılıkları gözardı etmektedir. Oysa, sağlık eğitimi alanların beşeri bilimler ve sanat eğitimi alanlara oranla % 40, mühendislik, hizmetler ve sosyal bilimler, işletme ve hukuk alanlarında eğitim alanlar ise, aynı gruba oranla, %12 ile %14 arası daha yüksek ücret kazanmaktadırlar. Eğitim alanında alınan eğitimin getirisi ise beşeri bilimler ve sanat alanlarından istatistiki olarak anlamlı bir fark göstermemektedir. Bu bulgu, yüksek getirili alanlarda, özellikle de sağlık alanında, eğitim ücretlerinin arttırılmasının, hem bu programlar için kaynakların çoğaltılması, hem de düşük getirili alanların desteklenmesi için gerekli olduğuna işaret etmektedir. Öte yandan, beşeri bilimler ve sanat eğitimlerinin de piyasanın ihtiyaçlarına göre yeniden düzenlenmesi gerekmektedir. Bulguya dayalı ve hedeflenmiş yatırımlar hem yüksek becerili grup içerisinde eşitsizliğin azaltılmasına hem de refahın arttırılması ve iktisadi büyümenin iyileştirilmesine katkı yapacaktır.Anahtar s¨ozc¨ukler: e˘gitimin getirisi, y¨uksek ¨o˘grenim politikası, ¨universite bilimalanları, e˘gitim economisi
dc.description.abstractTurkey is expanding higher education rapidly, more than doubling the number of universities in the last six years. The Ministry of Development's goals are to expand access to university, while ensuring that higher education is sensitive to the labor market, and to the need for graduates in health and education are met. But the wage distribution shows inequality among Turkey's most highly skilled, suggesting the rewards for different majors may vary. However, until now no evidence existed on the labor market conditions facing graduates from different disciplines in Turkey. This study uses the labor force surveys to calculate the wage returns for different college fields of study. Employing ordinary least squares regression and a Heckman procedure to correct for selection bias, I find that while the average return to a university degree is 32/% over a high school degree, this masks significant heterogeneity. Relative to an arts degree, health majors have a 40/% markup, engineering, services, and social science/business/law are each between 12 and 14/%, and an education degree has no significant premium. This evidence supports raising university fees for high-return majors, particularly health, in order to increase revenues for both those programs and to subsidize low-return programs like education. Disciplines like arts and humanities need to be more sensitive to the labor market. Making targeted investments in education based on evidence will remedy inequality among the highly skilled, improving welfare and economic growth.Keywords: Returns to education, higher education policy, labor market, universitydisciplines, education economicsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe returns to university education in Turkey by disciplines
dc.title.alternativeAlanlara göre üniversite eğitiminin getirisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigher education system
dc.subject.ytmHigher education programming
dc.subject.ytmEducational policies
dc.subject.ytmEducation economy
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmHigher education policies
dc.identifier.yokid445664
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid350712
dc.description.pages45
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess