Predictors of hybrid organizational identity: Evidence from the Turkish theatre field, 1923-1999
dc.contributor.advisor | Üsdiken, Behlül | |
dc.contributor.author | Can, Özge | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:28:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:28:15Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232438 | |
dc.description.abstract | Örgüt araştırmalarında uzun zamandır önemli bir kavram olan örgütsel kimliğe yönelik ilgi şartlara göre değişen, dinamik ve çoklu kimliklerin ön plana çıkmasıyla beraber yenilenmiştir. Melez kimlik kavramı bu yeni ilginin önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Ancak, mevcut araştırmalar melez kimliği başlangıç varsayımı olarak ele almış ve bu tarz kimliklerin hangi sebeplerle ortaya çıktığını incelememiştir. Örgüt kuramının kurumsal mantıklar ve kuruluştaki damga etkisi bakış açılarından yararlanan bu çalışma, melez kimlikleri belirleyen alan ve örgüt düzeyindeki bir takım etkileri inceleyerek mevcut araştırmaları geliştirmek isteyen bir çabayı yansıtmaktadır.Görgül ortam olarak Türk tiyatro alanına odaklanan bu çalışmada önce 1923-1999 yılları arasındaki dönemde İstanbul ve Ankara'da faaliyet göstermiş profesyonel tiyatroların sahnelediği oyunlar kümeleme analizine tabi tutularak alandaki kimlik kategorileri belirlenmiştir. Sonrasında, çalışma hipotezleri çok-düzeyli modelleme analizi kullanılarak sınanmıştır. Bulgular, örgütsel kimliklerde melezleşmenin, önemli ölçüde örgütün doğumundaki kimliği, alandaki kurumsal mantıklar arası geçişler ve alan içindeki öykünmeci mekanizmalarla şekillendiğini ortaya koymaktadır. Araştırma sonuçları, farklı kimlik iddialarının örgütler tarafından belirli kurumsal koşullar ve ilk kuruluş özellikleri altında daha fazla birleştirildiğini göstermektedir.Anahtar Kelimeler: örgütsel kimlik, melez kimlik, kurumsal mantıklar, kültürel endüstriler, Türkiye | |
dc.description.abstract | Being an essential concept in organization research for a long time, organizational identity has received a renewed interest both theoretically and empirically since it has increasingly been interpreted as contingent, dynamic and multiple. Although the notion of hybrid identity constitutes an important part of this interest, existing research mostly considers it as a starting assumption without investigating why there are such identities in the first place. By borrowing ideas from institutional and imprinting frameworks in organization theory, this study is an attempt to extend research by examining how particular field and organization-level factors may predict hybridity of organizational identities.Focusing on the Turkish theatre field as the empirical setting, first the identity claim categories in the field were discovered via cluster analysis by using the dataset of plays performed by professional theatre companies in Istanbul and Ankara during the 1923-1999 period. Next, analyses were conducted by using multilevel (mixed effect) models in order to test study hypotheses. Hybrid identity was measured by Simpson diversity index weighted by category contrasts. Findings reveal that the degree of identity hybridization is largely enhanced by the identity hybridity of the organization at its birth, the transition in institutional logics and the strength of the mimetic mechanisms within the field. The results emphasize that diverse identity claims are combined more under specific institutional and founding conditions.Keywords: organizational identity, hybrid identity, institutional logics, cultural industries, Turkey | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Predictors of hybrid organizational identity: Evidence from the Turkish theatre field, 1923-1999 | |
dc.title.alternative | Melez örgütsel kimliklerin belirleyicileri: Türkiye tiyatro alanından bulgular, 1923-1999 | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Organizational identification | |
dc.subject.ytm | Hybrid | |
dc.subject.ytm | Hybrid culture | |
dc.subject.ytm | Theater plays | |
dc.subject.ytm | Cluster analysis | |
dc.subject.ytm | Theatre | |
dc.subject.ytm | Organizational environment | |
dc.subject.ytm | Organizational theories | |
dc.subject.ytm | Organizations | |
dc.identifier.yokid | 461635 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 350741 | |
dc.description.pages | 258 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |