Show simple item record

dc.contributor.advisorAyiter, Emine Elif
dc.contributor.authorUlaş, Ekber Servet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:27:54Z
dc.date.available2020-12-10T09:27:54Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/232165
dc.description.abstractBilgisayar oyunları, anlatı ve oyun araştırmacıları tarafından bir anlatı aracı olup olmadıkları konusunda uzun süredir tartışılmaktadır. Bazı araştırmacılara gore, bilgisayar oyunları interaktif yapıları gereği anlatı taşıyamaz. Bazı araştırmacılar ise, geleneksel anlatı tanımlarının dışında bir tanım ve kriterler ile bilgisayar oyunlarının anlatı bakımından değerlendirilmesi gerektiğini düşünmektedir. Anlatı da değerlendirilen olayların akış sırası, geleneksel anlatı örneklerinde olduğundan ötürü, geleneksel anlatı tanımı (sıralı olaylar dizisi) bilgisayar oyunlarının anlatılarının degerlendirilmesinde kullanılamamaktadır. Ancak bu durum, bilgisayar oyunlarının anlatı içeremeyeceği anlamına gelmemeli, etkileşimli mecralarda anlatının değerlendirilmesi için yeni bir yaklaşım gerektiğini göstermelidir.Tez çalışmamda geleneksel anlatı eğrisini kullanmaktansa, mecranın anlatı kapasitesini değerlendirmek üzere, mecraya özgü niteliklerden faydalanılması gerektiğini önermekteyim. Bilgisayar oyunlarında mekan tasarımının, mizansen yaratarak basil başına nasıl bir anlatı öğesi olarak kullanılabileceğini vurgulamayı amaçlamaktayım.Anahtar kelimeler: sanal ortamlar,oyun tasarımı, bölüm tasarımı, anlatı, bilgisayaroyunları
dc.description.abstractVideo games have been the focus of discussion by researchers of gaming and narratology regarding their narrative capabilities for quite some time. While some researchers argue that interactive media such as video games can not contain narratives due to their inherent nature, others suggest that when analyzing video games as a narrative medium a different approach may also be considered. Given that the sequence of events that are presented to the user are not as ordered as they are in traditional narratives, it can be surmisedthat the traditional definition of narrative (a sequence of events) would not apply in the case of video games. However this should not mean that the medium can not contain narrative qualities, it only raises the need to a new approach for the consideration of narratives in video games. In this thesis I suggest that instead of using the traditional narrative arc as a basis for evaluation for narratives in video games, one may also consider the indigenous qualities of the medium itself in terms of its narrative capabilities. Focusing on environment design in virtual worlds by examining how they are designed, authored and presented to the user; and how they are tied to the narrative design of a game, I aim to point out the ways in which game mise-en-scénes are used as storytellers in their own rights.Keywords:virtual environments, game design, level design, narrative, video gamesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleVirtual environment design and storytelling in video games
dc.title.alternativeBilgisayar oyunlarında mekan tasarımı ve hikaye anlatımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid10014262
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384080
dc.description.pages56
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess