Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmenlik programı öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile akademik başarıları arasında ki ilişki
dc.contributor.advisor | Ağbuğa, Bülent | |
dc.contributor.author | Öztürk, Arda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:27:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:27:38Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231950 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı; Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokullarında okuyanöğrencilerin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile akademik basarıları arasındaherhangi bir iliski bulunup bulunmadığını saptamak durumluk ve sürekli kaygılarıarasında olabilecek farkın nelerden olustuğu konusunda saptamalarda bulunmak ve bukonuda önerilerde bulunmaktır.Bu arastırmaya, yasları 19 - 23 arasında değisen 84 gönüllü erkek ve 56 bayan öğrencikatılmıstır. Arastırmada 1964 yılında Spielberger ve arkadasları tarafından gelistirilmisolan Durumluk - Sürekli Kaygı Envanteri kullanılmıstır. Bu Envanterin güvenirliliği vegeçerliliği saptanmıs olup ?ngilizce ve Türkçe formlarının iç tutarlılığı ve test-tekrar testgüvenirliliği yüksek bulunmustur. Ayrıca demografik bilgileri elde etmek içinde biranket uygulanmıstır. Dönem sonu akademik basarılarını değerlendirmek için ise finalnotları değer olarak alınmıstır.Arastırmada veri toplama aracı olarak Durumluk-Sürekli Kaygı Envanterikullanılmıstır. 1964 yılında Spielberger ve arkadasları tarafından gelistirilmis olan ölçekbireylerde ki durumluk-sürekli kaygı düzeylerinin ölçülmesi amaçlanmıstır. Türkçe' yeuyarlanması ise Öner (1977) tarafından uyarlanmıstır. Durumluk-Sürekli KaygıEnvanteri, 14 yasından yukarı olan gençler ve yetiskinlerde kaygıyı ölçmek içingelistirilmistir. Ülkemizde, lise ve üniversite öğrencileri üzerinde uyarlaması yapılan buEnvanterin güvenirliliği ve geçerliliği saptanmıstır. ?ngilizce ve Türkçe formlarının içtutarlılığı ve test-tekrar test güvenirliliği yüksektir. Verilerin analizinde tek yönlüvaryans analizi, bağımsız örneklemlerde t testi, korelasyon analizi, Tukey B anlamlılıktesti gibi tekniklerden yararlanılmıstır. Elde edilen bulgulara göre asağıdaki sonuçlarelde edilmistir.Öğrencilerin öğrenim görmüs oldukları sınıfın derecesine göre; Durumluk Kaygıdüzeyi üzerinde etkili değildir (p>0.05).Öğrencilerin öğrenim görmüs oldukları sınıfın derecesine göre; Sürekli Kaygıdüzeyini etkilemektedir (p<0.05).Öğrencilerin cinsiyet değiskeni (kız-erkek) durumuna göre; Durumluk Kaygıdüzeyini etkilemektedir (p<0.05).vÖğrencilerin cinsiyet değiskeni (kız-erkek) durumuna göre; Sürekli Kaygı düzeyiüzerinde etkili değildir (p>0.05).Öğrencilerin akademik basarı puanları ile Durumluk ve Sürekli Kaygı düzeyipuanları arasında pozitif ya da negatif bir iliski yokturAnahtar kelimeler: Durumluk Kaygı, Sürekli Kaygı, Akademik Basarı, | |
dc.description.abstract | The purposes of this study are to examine the relationship between trait and stateanxiety and academic achievement, find the differences between trait and state anxietyif it occurs, and offer some suggestions about this issue among physical educationteacher education students in Celal Bayar University.The participants consist of 140 volunteer students (84 male and 56 female) between 19and 23 years old. Trait-state anxiety scale was developed by Spielberger (1964) andadapted to Turkish by Öner (1977). Additionally, a questionnaire was also used tocollect demographic informations. The data were anayzed by performing one wayanova, independent samples t test, tukey b, bivariate correlation coefficient. Inconclusion,No significant difference was found between students? state anxiety and grade levels(p>0.05).A significant difference was found between students? trate anxiety and grade levels(p<0.05).A significant difference was found between students? state anxiety level and gender(p<0.05).No significant difference was found between trait anxiety level and gender (p>0.05).There was no significant relationship between the trait and state anxiety (p>0.05).Keywords: Trait anxiety, state anxiety, academic achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Spor | tr_TR |
dc.subject | Sports | en_US |
dc.title | Manisa Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmenlik programı öğrencilerinin durumluk ve sürekli kaygı düzeyleri ile akademik başarıları arasında ki ilişki | |
dc.title.alternative | Examination the relationship betwen trait and state and anxiety and academic achievement in Physical Education Teacher Education Student in Celal Bayar Universty | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 318325 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 248419 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |