Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hüseyin
dc.contributor.authorYiğit, Yasin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:27:35Z
dc.date.available2020-12-10T09:27:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231906
dc.description.abstractProblem çözme becerisi, bireyin bir sorunla karşılaşması durumunda uyum sağlaması, çözüm yolları geliştirmesi, bunları uygulaması ve böylece problemi bertaraf etmesi anlamına gelmektedir. Bu araştırma ülkemizde ortaöğretim düzeyinde meslekî din öğretiminin yapıldığı Anadolu imam hatip liselerinde okutulan meslek derslerinin öğrencilere problem çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliğini saptamak amacıyla yapılmıştır. Günümüzde maddî imkanların bolluğuna rağmen insanların daha karmaşık sorunlarla karşılaştığı bilinmektedir. Buna karşın insanın hem dünyada hem de ahirette mutlu olmasını amaçlayan İslâm dininde bu sorunları çözmeye yönelik pek çok ilke ve prensip bulunmaktadır. Ancak meslek derslerinde söz konusu beceriyi kazandırmak için bu prensiplerden nasıl faydalanılabileceğini ele alan yeterli sayıda araştırma bulunmamaktadır. Bu nedenle araştırma için meslek derslerinde kazandırılması hedeflenen beceriler arasından problem çözme becerisi seçilmiştir. Araştırmada problem çözme becerisi, gençlik dönemi özellikleri ve sorunları, İslâm'ın problem çözme ile ilgili ilke ve prensipleri, Anadolu imam hatip lisesi ve meslek dersleri hakkında bilgi verilmiş, meslek dersi öğretim programları ve ders kitaplarının problem çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliği doküman incelemesi yöntemi ile analiz edilmiştir. Daha sonra öğretmenlere uygulanan ölçek aracılığıyla meslek dersleri öğretmenlerinin problem çözme becerisi kazandırma yeterliklerinin, AİHL 11. ve 12. sınıf öğrencilerine uygulanan ölçek aracılığıyla öğrencilerin meslek derslerinde problem çözme becerisi kazanma amacına erişim düzeylerinin ne oranda olduğu belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucunda AİHL meslek dersi öğretim programlarının ve ders kitaplarının problem çözme becerisi kazandırması açısından kısmen yeterli, meslek dersi öğretmenlerinin problem çözme becerisi kazandırma yeterlik düzeylerinin yüksek, öğrencilerin meslek derslerinde problem çözme becerisi kazanma amacına erişim düzeylerinin yüksek olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractProblem solving skills means adapting, developing solutions, applying them and thus eliminating the problem of the individual in case of the individual encounters a problem. This research was conducted to determine the functionality in terms of having get the problem solving skills of professional lessons taught in the Anatolian imam hatip high schools where vocational religious education is conducted at secondary level in our country. Nowadays, it is known that people encounter more problems despite the abundance of financial means. However there are many principles to solve these problems in the Islamic religious which aims to make people happy both in the world and in the hereafter. However, there is not enough research that deals with how to benefit from these principles to get that skill acquired. Therefore, problem solving skills were chosen for research among the skills that targeted to be achieved.In the research, information was given about problem solving skills, youth period features and problems, principles related to problem solving of the Islam, Anatolian imam hatip high schools and vocational lessons, it is analyzed by document analysis the functionality in terms of having achieved the problem solving skills of professional lessons and teaching programs. Afterwards it was tried to be determined to what extent of having teachers get the competency in solving problems in terms of the scale applied to teachers, attainment levels for goal to get the problem solving skill in the vocational lessons of students in terms of the scale applied to Anatolian imam hatip high school 11th and 12th grade students. As a result of research, it was detected that the functionality of the textbooks and teaching programs is partially sufficient, proficiency levels of having vocational lessons teachers get the competency in solving problems are high, attainment levels for goal to get the problem solving skill of students in the vocational lessons are high.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnadolu imam hatip lisesi meslek derslerinin problem çözme becerisi kazandırması açısından fonksiyonelliği (Sivas ili örneği)
dc.title.alternativeThe functionality in terms of having get the problem solving skills of anatolian imam hatip high school professional lessons (Example of Sivas province)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-11-28
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10276309
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid584616
dc.description.pages247
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess