Play 1: Investigating fabric and body relationship on stage
dc.contributor.advisor | Germen, Seyda Murat | |
dc.contributor.author | Atasever, Halil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:27:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:27:22Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231708 | |
dc.description.abstract | Bu tezin amacı 3 senelik bir üretim sürecinde ortaya çıkan birçok işin sonucunda beliren Play 1 üzerine bir okuma sunmaktır. Metin, Performatif Sahneleme ve Oyunculuk Yöntemi ve beden-kumaş ilişkisi olmak üzere iki ana konu üzerine konumlandırılmıştır. Çalışmanın ilk kısmı, stüdyoda kumaşla yapılan deneyler ile başlayan ve performanslara uzanan gelişim ve değişim sürecimi ele almaktadır. İkinci kısım Play 1 adlı oyunda method olarak kullanılan Performatif Sahneleme ve Oyunculuk yöntemini betimler. Sonraki kısımda ise yaptıkları işler ve önermeleri doğrultusunda farklı sanatçıların kumaş ve beden-kumaş ilişkilerine yaklaşımları incelenmiştir. Son olarak kumaş - beden ilişkisini merkez alan ve beden etrafındaki kumaşa atfedilen anlamların ayrıştırılmasını hedefleyen Play 1, detaylı bir biçimde tanımlanmış ve açıklanmıştır.Anahtar Kelimeler: kumaş, beden, Performatif Sahneleme ve Oyunculuk Yöntemi | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to suggest a reading of Play 1, which is an outcome of many works created throughout 3 years period of time. The text grounds itself on two major subjects that are fabric and body relationship and Performative Acting and Staging Method. The first part of the study states the development and transformation process of personal practice beginning with the studio practice mainly exercised on fabric related experiments and the performances followed. The second part includes the crucial elements of methodology used for Play 1, which is Performative Staging and Acting Method. The third section of the text explains the relationships of the artists with fabric and their attitude towards fabric and body relationship through their works and statements. Lastly, Play 1 is described and defined in detail as a play taking the fabric body relationship as a base and by using a specific method stated above, disassociating the pre-determined meanings attached to fabric around human body.Keywords: fabric, body, Performative Staging and Acting Method | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Play 1: Investigating fabric and body relationship on stage | |
dc.title.alternative | Play 1: Beden - kumaş ilişkisini sahnede sorgulamak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Fabrics | |
dc.subject.ytm | Stage | |
dc.subject.ytm | Acting | |
dc.subject.ytm | Visual design | |
dc.subject.ytm | Body | |
dc.identifier.yokid | 10048621 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393808 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |