A multifaceted relationship between congestion and accidents on highways: Evidence from D-100 highway in İstanbul
dc.contributor.advisor | İnci, Eren | |
dc.contributor.author | Velioğlu, Güner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:27:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:27:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231682 | |
dc.description.abstract | Bu tez, İstanbul D-100 karayoluna ait kapsamlı trafik karakteristik verisini kullanarak, kaza frekansı ve trafik sıkışıklığı arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Geçmiş çalışmalarda bu ilişki sadece ölümlü ve yaralanmalı kazalar bazında incelenmiştir ve ağır kaza ihtimalinin trafik sıkışıklığı ile ters orantılı olduğu bulunmuştur. Bu çalışmada maddi hasarlı kazalar da incelenmiş olup, maddi hasarlı kaza oluşma ihtimalinin trafik sıkışıklığı ile doğru orantılı olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte bu ilişkinin doğrusal olmadığı görülmüş olup, çok sıkışık trafikte maddi hasarlı kaza ihtimali trafik sıkışıklığı ile birlikte artar iken, az yoğun trafikte böyle bir ilişki olmadığı saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Güvenlik; Kazalar; Maddi Hasarlı Kazalar; Trafik Sıkışıklığı | |
dc.description.abstract | Using a comprehensive traffic flow data for D-100 Highway in Istanbul, this thesis empirically analyzes the effects of congestion on highway accident frequency. Prior studies looked at this relationship in the context of injury and fatal accidents and found accident likelihood to be decreasing with congestion. We concentrate on property damage accidents and found that their likelihood increases with congestion. Moreover, in our data, the relationship is nonlinear: congestion increases accident likelihood under hypercongested traffic conditions but it has no significant effect under (normally) congested traffic conditions.Keywords: Accidents; Property Damage Accidents; Safety; Traffic Congestion | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.subject | Trafik | tr_TR |
dc.subject | Traffic | en_US |
dc.subject | Ulaşım | tr_TR |
dc.subject | Transportation | en_US |
dc.title | A multifaceted relationship between congestion and accidents on highways: Evidence from D-100 highway in İstanbul | |
dc.title.alternative | Trafik sıkışıklığı ve kazalar arasındaki çok taraflı ilişki: İstanbul D-100 karayolu'ndan bulgular | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İktisat Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Traffic accidents | |
dc.subject.ytm | Traffic congestion | |
dc.subject.ytm | Traffic safety | |
dc.subject.ytm | Traffic | |
dc.subject.ytm | Material harm | |
dc.identifier.yokid | 10039370 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 393833 | |
dc.description.pages | 33 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |