Show simple item record

dc.contributor.advisorKiriş, Hacı Mustafa
dc.contributor.authorSazak, Burak
dc.date.accessioned2020-12-10T09:27:03Z
dc.date.available2020-12-10T09:27:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231434
dc.description.abstractBu araştırma İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Sosyalleşme düzeyleri incelenirken bunların birtakım demografik değişkenlerle ilişkisini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır.Çalışma grubu 2018-2019 öğretim yılında Sivas il merkezinde okuyan lise öğrencileri esas alınarak oluşturulmuştur. 533 imam-hatip lisesi öğrencisi ve 140 normal lise öğrencisi çalışmaya katılmıştır. Araştırmaya ek olarak katılımcıların kişiliğini ölçmek için''dışa dönük kişilik ölçeği'' uygulanmıştır.Araştırma sonucunda imam hatip lisesi öğrencilerinin normal lise öğrencilerine göre dinin günlük hayattaki yeri, bireyin toplumla uyumu ve toplumla beraber olma isteği açısından –anlamlı bir fark olmasa da- daha sosyal oldukları sonucuna ulaşılmıştır.Okul ortamındaki bireylerle iletişim ve dışa dönük kişilik olarak her iki lise türü öğrencilerinin de aynı düşündüğü söylenebilir.Faktörler arasında cinsiyet ve yaşla ilgili herhangi bir anlamlı farklılığa ulaşılmamıştır.İmam hatip lisesi ders kitapları ve öğretim programı incelenmiş, sosyalleşme ifade eden metinler tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyalleşme, Sosyalleşme Düzeyi, Lise, İmam-hatip lisesi
dc.description.abstractABSTRACTThis study was conducted to examine the socialization levels of Imam-hatip High School students.It has been aimed to explain the relationship between socialization levels and some demographic variables.The study group was formed in the 2018-2019 academic year based on high school students studying in Sivas province Center. 533 Imam-hatip High School students and 140 Normal High School students participated in the study.In addition to the study, an 'extrovert personality scale' was applied in order to measure the personality of the participants.As a result of the research, it was concluded that İmam-hatip High School students were more social in terms of the place of religion in daily life, the individual's harmony with society and the desire to be with society than normal high school students (although there was no significant difference).It can be said that both high school students think the same in terms of communication with the individuals in the school environment and extrovert personality.No significant differences in gender and age were arrived between the factors.Imam-hatip high school textbooks and curriculum have been examined, texts were identified which expressing socialization.Keywords: Socialization, Level of Socialization, High school, İmam-hatip High Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleİmam hatip lisesi öğrencilerinin sosyalleşme düzeyleri ( Sivas ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-31
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10313928
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid606096
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess