Show simple item record

dc.contributor.advisorAtiyas, İzak
dc.contributor.authorPirnal, Sadik Caner
dc.date.accessioned2020-12-10T09:26:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:26:56Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231359
dc.description.abstractÜlkelerin eğitim politikalarının analizinde ve değerlendirmesinde uygun bir teknik olan eğitim-üretim fonksiyonu birçok akademisyen tarafından onaylanmakta ve kullanılmaktadır. Bu nedenle, bu çalışmada Türkiye'deki iller arası öğrenci başarısı farklılıklarının ardında yatan sebepleri tanımlamak için var olan çalışmalara da dayanarak eğitim-üretim fonksiyonu kullanılmaktadır. Çalışmanın ana odak noktası ilköğretim seviyesindeki eğitimi kapsamakta ve öğrenci başarı farklılıklarına bağlı olarak ortaya çıkan veriler ile ekonometrik bir analiz uygulanmaktadır. Bu uygulamaya temel hazırlamak amacıyla Türk eğitim sistemi açıklanırken, ek olarak Türkiye ile diğer seçilmiş ülkelerin eğitim sistemi karşılaştırmalı olarak incelenmektedir.Ekonometrik analiz sonucu ortaya çıkan veriler ile birlikte bu çalışma Türkiye'de iller arası öğrenci başarıları arasındaki ortaya çıkaran farklı etmenleri bulmaktadır. Okula kayıt oranı, ailelerin eğitim durumları, sınıftaki öğrenci sayısı, öğrenci-öğretmen oranı ve Kürt nüfusu ilköğretimde öğrenci başarısını etkileyen etmenler olarak yer almaktadır. Bununla birlikte, bölgelerin sosyo-ekonomik durumları, sınıf nüfusları ve öğrenci-öğretmen oranı gibi okul kaynakları içinde yer alan etmenler daha etkili olmaktadır. Diğer yandan, kamu harcamaları bulguları önemli sonuçlar ortaya çıkarmakta ve bu çalışma Türkiye'deki öğrenci başarısını etkilemekte olan değişkenlerin sebep olduğu problemlere merkezi eğitim sisteminin karşılık veremediğini göstermektedir. Sonuç olarak, vatandaşlara daha etkili ve verimli eğitim sağlanması için ademi merkezi sistemler gibi alternatif eğitim sistemleri dikkate alınmalıdır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Üretim Fonksiyonu, İlköğretim Düzeyi Eğitim, Türkiye'deEğitim Sistemi, Okullaşma, Sınıf Mevcudu, Kamu Harcamaları
dc.description.abstractBeing a convenient technique in analyzing and evaluating educational policies of the states, education production functions have been approved and used by many scholars. Therefore, this study engages with that technique by referring to the existing literature in order to identify the reasons behind the high variance among provinces of Turkey, in student achievements. Primary level education is the main concern of this paper. An econometric analysis is applied by using data of identified variables, in relation to the student achievements. To provide a base for this application, the structure of Turkish education system is explained. In addition, a comparison of the education system of Turkey with other selected countries is provided. According to the results of the econometric analysis, this study finds out that multiple variables have been responsible for the variance in student achievement among provinces in Turkey. School enrollment rate, educational status of the families, class size, student teacher ratio, and variable regarding the Kurdish population have all influenced student achievement at primary level education. Nevertheless, variables on socio-economic status of the provinces and school resources including class size and student teacher ratio have been more influential. On the other hand, findings on public expenditure variable have led to an important conclusion. This study shows that the centralized educational policy of Turkey has not responded to the high variance problem in student achievement. In this respect, alternative education systems including a decentralized structure should be taken into consideration to provide a more efficient education to the citizens of the Turkey.Keywords: Education Production Function, Primary Education, Education System in Turkey, Schooling, Class Size, Public Expendituresen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFactors that influence student achievement at primary level education in Turkey at provincial level
dc.title.alternativeTürkiye'de ilköğretim seviyesindeki öğrenci başarısının illere göre değişimini etkileyen faktörler
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.subject.ytmEducational planning
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid10057690
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393827
dc.description.pages68
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess