İmam hatip lisesi öğrencilerinde din eğitimi ve mutluluk ilişkisi üzerine bir araştırma (Sivas ili örneği)
dc.contributor.advisor | Kiriş, Hacı Mustafa | |
dc.contributor.author | Eken, Ayşe Nur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:26:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:26:54Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231327 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma İmam Hatip Lisesi öğrencilerinde din eğitimi ve mutluluk ilişkisinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Amacımız teorik olarak karşılaştığımız mutluluk kavramının pratikteki etkilerini ortaya çıkartmaya çalışmaktır. Çağların ve çağımızın en büyük sorunlarından biri olan mutluluğa ulaşma yolu, kanaatimizce din eğitimi ile kazanılabilir.Tezimizin hazırlanmasında öncelikle genel mutluluk tanımlarından, Kur'an ve sünnetin konuyu ele aldığı ayet ve hadislerden ve filozofların konuya bakışını ele alan kaynaklardan yararlanılmıştır. Anket bölümünün kaynaklarını ise, araştırma sonuçları, makaleler ve tezler oluşturmaktadır. Bu çalışma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde mutluluk kavramının genel tanımları yapılmış, konu Kur'an ve sünnet temelli açıklanmaya çalışılmış, konunun ahlak felsefesindeki yeri ve İslam filozoflarının yorumları dâhilinde ele alınmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde ise anket sonuçları ve yorumları yer almaktadır.Anahtar Kelimeler: Din, Mutluluk, Din Eğitimi. | |
dc.description.abstract | Aim of this research to analyse the relation of religious education with happiness for the students in islamic divinity students high-schools. our purpose is to reveal the effects of happiness concept that we face as teorically, in practical. In our opinion, reaching path to happiness which is one of the most powerful desire in epochs and our age is able to have with religional education.During the preparation of our thesis, we benefit from these sources; firstly general specification of happiness, handled the subject by versicles and hadiths of the Quran and the sunna, view of the subjects of philosophers. Also sources of chapter of questionnaire are constituted that survey results, articles and thesis.This studying comprised of two chapters. In first chapter, general descriptions of happiness are defined, subject is explained on base of Quran and Sunnah, is tried to review within remarks of Islamic philosophers and place of the subject in moral philosophy. In second chapter, survey results, commentaries are falled within.Key words: religion, religious education, happiness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Din | tr_TR |
dc.subject | Religion | en_US |
dc.title | İmam hatip lisesi öğrencilerinde din eğitimi ve mutluluk ilişkisi üzerine bir araştırma (Sivas ili örneği) | |
dc.title.alternative | A study on relationship between religious education and happiness in imam hatip high school students (sample province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-21 | |
dc.contributor.department | Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10312285 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 603840 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |