Show simple item record

dc.contributor.advisorKılavuz, Raci
dc.contributor.authorGülden, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:26:48Z
dc.date.available2020-12-10T09:26:48Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231238
dc.description.abstractKamu yönetimi disiplininde `yönetim-işletmecilik` ayrışması çok eski tarihlerden itibaren üzerinde durulan konulardan biri olmuştur. Küreselleşmenin ivme kazanması, teknolojinin hızla gelişmesi ve yönetimlere yönelik toplumsal beklentilerin değişmesi kamu kurumlarının özel sektör kurumları ile rekabet edebilecek düzeyde kendini yenilemesi ve oluşan beklentilere mümkün olan en kısa sürede cevap verebilecek hıza ve esnekliğe kavuşmasını zorunlu hale getirmiştir. Bu bağlamda karşıt görüşler olsa da geleneksel kamu yönetimi anlayışı yerini yeni kamu yönetimi anlayışına bırakmaya başladığı iddia edilebilir. Yeni yönetim anlayışı geleneksel yönetim anlayışını kamu hizmetlerinde sonuçlardan çok hizmeti oluşturan süreçlerin takip edilmesinden dolayı verimsiz ve hantal bir yapı olarak görmekte, geleneksel yönetim anlayışını rekabete, özelleştirmeye, yerelleşmeye, performansa, müşteriye, piyasaya, maliyete odaklı oluşturulan yönetim şemaları ile hesap verilebilirliğin ve verimliliğin ön planda olduğu küçük ama etkin bir yönetim modeline dönüştürmeye çalıştırdığı söylenebilir.Yeni kamu işletmeciliği anlayışında personel yönetimi nitelikli personel seçimi, uygun personelin yetiştirilmesi, ücret politikaları, performans gibi bir çok konuda geleneksel yönetim anlayışından ayrılmaktadır. Yeni kamu işletmeciliği anlayışının geleneksel personel yönetimi üzerine etkilerini görebilmek için; yeni yönetim yaklaşımının personel yönetiminde işe yönelik kadro uygulamalarını, sistem dışı istihdama açık kariyer uygulamalarını, performansa bağlı değerlendirme sürecinin yansımaları ve ücretlendirme politikalarını iyi bilmek ve doğru analiz etmek gerekmektedir.Bu çalışmanın amacı, yeni işletme esaslarına dayalı yönetim sürecinin daha çok özel sektörde uygulanan personele yönelik performansa dayalı esnek istihdam ve yönetim politikalarının geleneksel kamu personel yönetim sistemi üzerindeki yansımalarını incelemektir. Ayrıca Türk kamu personel sisteminin yeni yönetimin anlayışında hangi konularda ne denli etkilendiği, uygulamalar ve yasal mevzuatlar çerçevesinde ortaya konmaya çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler; Kamu yönetimi, Kamu işletmeciliği, Personel yönetimi,
dc.description.abstractIn the discipline of public administration, the distinction of '' management-business '' is one of the debated issues for a long time. The rapid globalization of the world, the rapid change in technology as well as the change in social expectations against governance have made it compulsory for public institutions to renew themselves in a way to compete with the private sector and to achieve the speed and flexibility that can meet the expectations as quickly as possible.Despite of the different opinions from this point of view, it can be argued that the contemporary understanding of public administration has begun to replace the traditional one.The new public management approach considers the traditional one as an inefficient and cumbersome structure due to the monitoring of the processes creating service rather than the results. The new public management the schemes that are focused on competition, privatization, localization, performance, customer, market, cost and accountability are in the foreground. small but effective management model.In the new public management approach, personnel management differs from traditional one in many subjects such as selection of qualified personnel, training of appropriate personnel, wage policies and performance. In order to see the effects of the new public management approach on traditional personnel management; it is a necessity to understand and correctly analyze the personnel management practices of the new management approach in personnel management, career practices open to non-system employment, the reflections of the performance-based evaluation process and the remuneration policies.The main purpose of this study is to examine the reflections of the new management principles rely on the performance of flexible employment and management policies on traditional public personnel management system. In addition, the extent to which the Turkish public personnel system is affected in the understanding of the new management has been tried to be put forward within the framework of practices and legal regulations.Keywords; Public administration, Public business, Staff management,en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleGeleneksel kamu yönetiminden kamu işletmeciliğine geçiş: `Personel yönetiminde farklılaşma ve Türkiye`ye yansımaları`
dc.title.alternativeTransition from traditional public administration to public business: `differentiation in personnel management and its reflections in Turkey`
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-03
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPublic administration
dc.identifier.yokid10301810
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587150
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess