Show simple item record

dc.contributor.advisorGüvenç Yazıcıoğlu, Almıla
dc.contributor.advisorParnas, Kemal Levend
dc.contributor.authorAtay, Reyhan Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:26:22Z
dc.date.available2020-12-10T09:26:22Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230907
dc.description.abstractBu tezde, yapıştırıcı ile bağlanmış yapıların mekanik performansı ve hasar davranışları incelenmiştir. Bindirme bağlantı numuneleri üzerinde öncelikle bir mekanik test programı icra edilmiştir. Kompozit ve yapıştırıcı malzemeler değiştirilmeden, serilim, yapışan malzemelerin kalınlığı, yapıştırma yüzey uzunluğunu içeren parametrelerin etkileri değerlendirilmiştir. Yapıştırma bağlantılarda geometrinin mekanik performansa etkisi incelenmiştir. Bunlara ek olarak, uçak kanat yapısının seçilmiş kompozit parçasının hasar analizini yapmak ve yük taşıma kapasitesini belirlemek için bir analitik model oluşturulmuş ve bu model sonlu eleman analiz programı yardımıyla incelenmiştir. Yapıştırıcı hattının modellenmesi için yapışkan yüzey (cohesive zone) yaklaşımı kullanılmıştır. Hasar başlangıcı ve ilerlemesi aynı yaklaşımla incelenmiştir. Analitik sonuçlar, kırılma mekanizmasını belirlemek amacıyla gerilme yığılmalarını belirlemekte kullanılmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis study, the mechanical performance and failure behavior of adhesively bonded structures are investigated. A mechanical test program is conducted on single lap shear specimens. Without changing composite and adhesive base materials, parameters including the stacking sequence, adherend thickness and bond line length are considered. Additionally, an analytical model is created and implemented into a finite element analysis program, to perform failure analysis and to determine the load carrying capacity of the selected composite part in an airplane wing structure. For modelling the bond line, the cohesive zone approach is used. Both damage initiation and propagation are performed with the same approach. The effect of geometry on the mechanical performance of the adhesively bonded joints are analyzed. Analytical results are used to determine the stress concentrations within the joint to understand the failure mechanisms.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleFailure analysis in adhesively bonded composite joints
dc.title.alternativeKompozit yapıştırma bağlantılarının hasar analızı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMechanical bond method
dc.subject.ytmFiber composites
dc.identifier.yokid10300676
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid595386
dc.description.pages107
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess