Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Eren
dc.contributor.authorİnan, Murat Oluş
dc.date.accessioned2020-12-10T09:26:16Z
dc.date.available2020-12-10T09:26:16Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230822
dc.description.abstractBu tezde, bireylerin şehir içi alışveriş merkezlerindeki park etme davranışlarına odaklanılmaktadır. Gerçek hayatta bireyler ve alışveriş merkezi arasında ardışık bir oyun şeklinde gerçekleşen bir park etme problemi modellenmektedir. Modelde alışveriş merkezi ürün fiyatına, park yeri ücretine ve otopark alanının kapasitesine karar vermektedir, daha sonra ise bireyler alışveriş merkezine ya da yol kenarına park etmeye karar vermektedirler. Bireyler model içerisinde alışveriş merkezinin ürettiği ürüne verdikleri değere göre belirlenmektedir. Dengeyi belirlerlemekle birlikte problemi sosyal bir planlayıcının park yeri ücretini kontrol ettiği durum için de çözdüm. Sonuç olarak hem dengedeki hem de toplum için optimal olan otopark yeri ücretleri pozitif olmaktadır. Dahası toplum için optimal olan park yeri ücreti dengedekinden daha büyük bir değer almaktadır.Anahtar Kelimeler: park ekonomisi; alışveriş merkezi; park yeri ücreti; taşan parklanma; trafik sıkışıklığ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the parking behaviors of individuals at and around downtown shopping malls. I express a real life parking problem where a sequential game is played between the mall and individuals, and I model the problem. In the model, the mall decides the price of the good, the parking fee, and the capacity of the mall, then individuals decide to park either at the mall or the curbside. Individuals are determined endogenously according to their valuations of the good that the monopolist shopping mall has produced. I determined the equilibrium and also solved for the social optimum where a social planner controls the parking fee. I find that both the equilibrium and social optimum parking fees are positive. Moreover, the socially optimum parking fee is higher than the equilibrium parking fee.Keywords: economics of parking; shopping mall parking; spillover parking; traffic congestionen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleParking at and around downtown shopping malls
dc.title.alternativeŞehir içi alışveriş merkezlerinde ve çevresinde parklanma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmParking
dc.subject.ytmWage paying
dc.subject.ytmShopping centers
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmEconomic effect
dc.subject.ytmShopping
dc.subject.ytmWage systems
dc.subject.ytmCar park
dc.subject.ytmWage
dc.identifier.yokid10083700
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid432389
dc.description.pages33
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess