Mizah temelli etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin anlatma becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kılıç, Yasin | |
dc.contributor.author | Şakiroğlu, Yunus | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:19:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:19:38Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-07-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/23056 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada mizah temelli etkinliklerin, ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin anlatma becerilerine etkisi incelenmiştir. Tema olarak `Kişisel Gelişim`, `Toplum Hayatı` ve `Milli Kültür` temaları seçilmiştir. Çalışma, ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desene göre düzenlenmiştir. Bu araştırmada kolay ulaşılabilir örnekleme tekniğiyle öğrenci çalışma grupları belirlenmiş olup uygulanan anlatma becerileri (konuşma-yazma) değerlendirme formları ön test sonuçlarına göre başarı eşitlikleri üzerinde durulmuştur. Bu sebeple araştırmada her iki gruba deney öncesi ve deney sonrası ölçümler yapılmıştır. Araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı ikinci dönemde ortaokul 7. sınıfta öğrenim gören 40 öğrenci ile Türkçe dersinde uygulanmıştır. Anlatım biçimleri konusu, kontrol grubunda Türkçe öğretim programındaki etkinlikler dikkate alınarak işlenirken deney grubunda konu, uzman kontrolünde tasarlanmış olan mizah temelli etkinliklerle işlenmiştir. Araştırma; anılar, komik öyküler, karikatürler ve komik kısa filmlerle zenginleştirilmiştir. Araştırmanın verileri MEB 2006 İlköğretim Türkçe Dersi (6, 7, 8. Sınıflar) Öğretim Programı'nda yer alan `Konuşma Becerisini Değerlendirme Formu` ve `Yazılı Anlatımı Değerlendirme Formu` ile elde edilmiştir. Bu formlardaki kazanımlardan yalnızca işlenen metinlerin kazanımları bırakılmış, diğer kazanımlar formlardan çıkarılmıştır. Değerlendirme formları, deney ve kontrol gruplarının konuşma ve yazma becerilerindeki farkı görebilmek için hem ön test hem de son test olarak uygulanmıştır. Formların yeniden düzenlenmesi sürecinde iki akademisyen ve iki öğretmen görüşüne başvurulmuş ve bu şekilde geçerlikleri sağlanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS (15.0) paket programı ile analiz edilmiştir. Alt problemlere cevap aranırken eşleştirilmiş örneklemler t-testinden yararlanılmıştır.Araştırmanın sonunda, mizah temelli etkinlikler ile Türkçe dersi gören deney grubundaki öğrencilerin anlatma (konuşma ve yazma) becerileri son test puanlarının, kontrol grubunda yer alan öğrencilerin son test puanlarından anlamlı derecede yüksek olduğu saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Dersi, Anlatma Becerileri, Mizah Temelli Etkinlik. | |
dc.description.abstract | In this study, the effects of humour-based activities on expression skills of 7th grade students were analysed. Subjects such as `Personal Development`, `Social Life` and `National Culture` were chosen as the themes of the study. The present study was designed in accordance with a half experimental concept with pre-test and post-test groups. In this study, student working groups were determined with easily accessible sample technique, and according to the results of the applied pre-tests of the evaluation forms for expression skills, success equivalents were taken into consideration. Thus both groups were evaluated before and after the experiment. The research was carried out to 40 7th grade students in Turkish lessons in the 2nd semester of 2016-2017 academic year. While control groups were taught manner of expressions according to the Turkish education program activities, the experimental group was taught it with humour-based activities designed by the experts. This research was enriched with memoirs, comic stories and short films as well as caricatures. The data of the research was obtained from `Speaking Skills Assessment Form` and `Written Expression Assessment Form` in the MEB 2006 (Ministry of National Education of Turkey) Primary School Turkish Lesson (6, 7, 8. Classes) Education Program. The assessment forms were carried out as both pre-test and post-test to see the difference between writing and speaking skills of both control and experimental groups. The data obtained from the research was analysed with SPSS (15.0) pocket program. While endeavouring to solve sub problems, it was benefited from paired samples t-test.At the end of the study, it was found out that post-test scores of the expression skills (writing and speaking) of the students in the experimental group who studied Turkish with humour-based activities were meaningfully higher than the post-test scores of the students in control group.Key Words: Turkish Lesson, Expression Skills, Humour-based Activities. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mizah temelli etkinliklerin 7. sınıf öğrencilerinin anlatma becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effects of humour based activities on expression skills of 7th grade students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-11 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Humour | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Effectiveness of training | |
dc.subject.ytm | Narrative skills | |
dc.subject.ytm | Expression ability | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Humor styles | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.identifier.yokid | 10155445 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 477565 |