Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Türkan
dc.contributor.authorTinmaz Pehlivan, Gamze
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:57Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2020-03-31
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230558
dc.description.abstractAraştırma hemşirelik öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve bu konuda verilen planlı eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi amacıyla yarı deneysel olarak uygulanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık Yüksekokulunda 2015-2016 eğitim öğretim yılında öğrenim gören 1. ( Kız: 38, Erkek: 19), 2. (Kız: 41, Erkek: 16), 3. (Kız: 47, Erkek: 15) ve 4. ( Kız: 32, Erkek: 17) sınıf öğrencileri (toplam 225 kişi) oluşturmuştur. Araştırma verileri; `Öğrencileri tanıtıcı bilgi formu` ve `Çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerinin tanılanmasına yönelik ölçek formu` kullanılarak elde edilmiştir. Araştırma ön test, çocuk istismarı ve ihmaline yönelik eğitim ve son test uygulamasından oluşmaktadır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 21.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, iki eş arasındaki farkın önemlilik testi, Wilcoxon eşleştirilmiş iki örnek testi, Mann Whitney U testi, İki ortalama arasındaki farkın önemlilik testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Kruskal Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Öğrencilerin çocuk istismarı ve ihmalinin belirti ve risklerinin tanılanmasına yönelik genel ölçek bilgi puan ortalamaları ile istismarın çocuk üzerindeki fiziksel belirtileri, çocuk istismarına ilişkin çocuktaki davranışsal belirtiler, ihmalin çocuk üzerindeki belirtileri, istismar ve ihmale yatkın ebeveyn özellikleri, istismar ve ihmale yatkın çocukların özellikleri, çocuk istismarı ve ihmalinde ailesel özellikler alt ölçek eğitim sonrası bilgi puan ortalaması, eğitim öncesi bilgi puan ortalamasına göre istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.001). Eğitimin, çocuk istismarı ve ihmaline yönelik öğrencilerin farkındalıklarını belirgin düzeyde arttırdığı görülmektedir. Bu nedenle çocuk sağlığı ve gelişimini tehdit eden istismar ve ihmal konusunda duyarlılığın arttırılmasına yönelik eğitim programları planlanmalı ve uygulanmalıdır.
dc.description.abstractThe research was conducted as semi-empirical to identify awareness levels of nursing students about child abuse and neglect and evaluate the planned education activity for this subject. The sampling of the research is consisted of 1st ( Girl: 38, Boy: 19), 2nd (Girl: 41, Boy: 16), 3rd (Girl: 47, Boy: 15) and 4th (Girl: 32, Boy: 17) class students of Pamukkale University Denizli School of Health in 2015-2016 school year. Research data are obtained by using 'Student identification form' and 'The scale form for determining the indications and risks of the child abuse and neglect'. The research consists of pretest, education for child abuse and neglect and posttest applications. SPSS 21.0 was used to analyze the research data. The significance test of number, percentage, average, a difference between the two spouses(pairs), Wilcoxon paired two-sample test, Mann-Whitney U test, significance test of the difference between two averages, One-Way Analysis of Variance, Kruskal-Wallis Variance Analysis. General scale information pointaverages for the diagnosis of the symptoms and the mean of the post-training knowledge point average risks of child abuse and neglect of the pupils and the physical statements of the abuse on the child, the behavioral symptoms of the child related to abuse, indications of the neglect on the child, the characteristic of the parents who tend to abuse and neglect, the characteristics of the children who tend to be abused and neglected and familial characteristics in the abuse and neglect of the children in sub-scale was found to be statistically significant compared to the mean of pre-training knowledge point (p<0.001). It is clearly seen that the education enhanced the awareness of students about child abuse and neglect. That's why the training programs should be planned and applied for increasing the awareness about abuse and neglect problems which threaten the child health and development.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleHemşirelik öğrencilerinin çocuk istismarı ve ihmali konusundaki farkındalık düzeylerinin belirlenmesi ve bu konuda verilen planlı eğitimin etkinliğinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeDetermining the awareness levels of nursing students about child abuse and neglect and evaluating the planned education activity for this subject
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-03-31
dc.contributor.departmentHemşirelik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmChild abuse
dc.subject.ytmChild negligence
dc.identifier.yokid10144221
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501479
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess