Show simple item record

dc.contributor.advisorKemahlıoğlu Bayer, Özge
dc.contributor.authorBahçeci, İpek Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-08-18
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230532
dc.description.abstractMedya özgürlüğü iyi bir yönetim için gereklidir, o halde medya özgürlüğünü belirleyen faktörler nelerdir? Medya kuruluşlarının kendi ideolojilerinin olması onları yönetimdeki partinin olası etkisinden bağımsız kılar mı? Medya üzerine yazılmış siyasal ekonomi literatürü medya kuruluşlarının kendi ideolojilerinin olmasını medya özgürlüğü açısından olumsuz bir etki olarak değerlendirir. Bu çalışma, bir model yardımıyla, medya kuruluşlarının kendi ideolojileri olmasının, onları yönetimdeki partinin etkisinden bağımsız kılabilecek bir etken olarak, medya özgürlüğünü pozitif yönde etkileyebileceğini göstermektedir. Modelde, medya kuruluşları ideolojik olarak hükümet karşıtı olanlar ve diğerleri olarak ikiye ayrılırlar. Sonuçta hükümetin ideolojik karşıtı olan medya kuruluşlarının medya içindeki oranı arttığında, medyanın yönetimdeki parti tarafından tamamen ele geçirilmesinin zorlaştığı gözlenir. Türkiye ve Peru üzerine vaka çalışmaları modelin sonuçlarını desteklemektedir.
dc.description.abstractMedia freedom is crucial for good governance but what leads to free media? Does the ideology of media outlets tend to make media outlets independent from the influence of the incumbent party? In the political economy of media literature, the ideology of media outlets are usually seen as a negative factor for media freedom. Using a formal model, this paper demonstrates that the ideology of media outlets can rather promote media freedom by acting as a safeguard against media capture by the government. In the model, I label media outlets as adversarial and non-adversarial ones, and demonstrate that the media capture becomes harder as the proportion of adversarial media outlets in a country increase. I also show that the media capture becomes less likely as the level of opposition by the adversarial media outlets increases. Case studies from Turkey and Peru support the implications of the model.Keywords: media freedom, partisan media, media capture, media bias, press freedomen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSiyasal Bilimlertr_TR
dc.subjectPolitical Scienceen_US
dc.titleMedia freedom and the role of ideology
dc.title.alternativeMedya özgürlüğünde ideolojinin yeri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-18
dc.contributor.departmentSiyaset Bilimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmFreedom
dc.subject.ytmIdeology
dc.subject.ytmPeru
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmPress freedom
dc.identifier.yokid10122511
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449939
dc.description.pages41
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess