Show simple item record

dc.contributor.advisorYağcı, Ufuk
dc.contributor.authorKardeş, Bariş
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:52Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:52Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230491
dc.description.abstractBu çalışma, Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı programında yer alan `Armoni - Kontrpuan - Eşlik` dersinin hedeflerinden olan `okul şarkılarına eşlik yapabilme` hedefinin, program hedeflerine ulaşma durumunu saptamak amacıyla yapılmıştır. Araştırmada kaynak tarama ve betimsel yöntem kullanılmıştır. Kaynak tarama kısmında, problemin çözümüne yönelik gerekli bilgilerin elde edilebilmesi amacıyla belgesel tarama yapılmış, betimsel kısmında ise araştırmanın evrenini oluşturan üniversitelerde ve örneklemde belirtilen öğrencilerle uygulama kısmı yapılmıştır. Araştırmada kullanılan okul şarkılarının doğru derecelerle yazılıp yazılmadığını saptamak ve tonlarını doğrulamak amacıyla `Uzman Görüşü Formu` araştırmacı tarafından hazırlanmış ve farklı üniversitelerden alanında uzman öğretim elemanlarından görüş alınmıştır. Araştırma evrenini, PAÜ, DEÜ, MSKÜ ve ADÜ oluşturmaktadır. Örneklemini ise ismi geçen üniversitelerde eğitim gören 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem grubundan belirlenen okul şarkılarına eşlik yazmaları istenmiştir. Çalışmada kullanılmak üzere: Kırlara Doğru, Buruk Acı, Gençlik Marşı ve Uzun İnce Bir Yoldayım isimli parçalar belirlenmiştir. Öğrencilerin eşlikleri kontrol edilirken `Puanlama Anahtarları Yöntemi` nden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin `şarkıların tonunu doğru olarak tespit etme` davranışını yüksek düzeyde gerçekleştirdikleri, `şarkıların eşliklerini yaparken doğru dereceleri kullanabilme` davranışının büyük ölçüde ve kısmen gerçekleştirildiği ve`Akor Seslerinin Aynı Anda Temel Durumda veya Çevrim Olarak Birlik Notalar Halinde Çalındığı Eşlik Modeli` sıkça kullanılan model olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eşlik, Eşlik Yapabilme, Armoni, Eşlik Modeli, Eşlik Yazma
dc.description.abstractThis study aims to determine the goal of programme `able to make accompany school songs` which is one of the objectives of course; `Harmony - Counterpoint - Accompaniment` in Programme of MusicEducation. Source scanning and descriptive methods have been used in this study. In the source scanning section ` documentary scanning` has been made to obtain the necessary knowledge. As for the application part, it has been done both in universities which are the populations and on sample students. An `Expert Opinion Form` has been prepared by the researcher and some teaching staff in the different ranks in different universities have been asked to verify tones and whether school songs are written or not in the correct degrees. The study population mentioned contains PAU, DEU, MSKU and ADU. The sample is composed in the fourth years students in the universities mentioned above. They have been asked to write accompaniment to the school songs determined. Scoring Keys Method has been used when checking students' accompaniment. As the result of the research concluded that, the tones of the songs were determined correctly in high levels by the students and thesongs were accompanied in correct degrees in a great extent and partially and the accompaniment model used the most frequently is the one which is model of playing same time in basic situation or conversation situation in case of whole note of the chord voices.Key Words: Accompaniment, Able to Make Accompaniment, Harmony, Model of Accompaniment, Writing Accompanimenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim dalı programları`nda kazandırılan eşlik yapabilme becerisinin program hedeflerine ulaşma durumu
dc.title.alternativeStatus of reaching the aim of the programme able to make accompany skill gained in Faculty of Education Department of Fine Arts Education Programmes of Music Education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10063725
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid384159
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineMüzik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess