İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi çalışma kitaplarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan yazma etkinliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yaylı, Derya | |
dc.contributor.author | Solak, Murat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:25:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:25:49Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230446 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada amaç, ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi çalışma kitaplarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında bulunan yazma etkinliklerini incelemek, öğretmen görüşleri doğrultusunda kitaplardaki yazma etkinlikleriyle ilgili eksiklikleri ve sorunları ortaya koymak; bu çalışmaların daha verimli olması için neler yapılabileceği üzerinde durmaktır. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konuya giriş yapılarak araştırmanın problem durumu, amacı, önemi ve sınırlılıkları üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde yazma etkinliğinin tanımı yapılmış, amacı belirtilmiş, yazma çalışmalarındaki süreç üzerinde durulmuş ve bu çalışmaların Türkçe öğretim programındaki yeri hakkında bilgi verilmiştir. Eski ve yeni öğretim programları karşılaştırılarak yeni programda nelerin değiştiği ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca yazma yöntem ve teknikleri tanıtılmıştır. Bugüne kadar yapılmış olan araştırmalar incelenmiş konu bakımından bu araştırmaya uzak olandan yakın olana doğru sıralama yapılmıştır.Üçüncü bölümde araştırmanın yöntemi, modeli, evren ve örneklemi anlatılmış; veri toplama araçları ve veri analizi hakkında bilgi verilmiştir.Dördüncü bölümde Türkçe derslerinde kullanılan farklı yayınevlerine ait kitaplardaki tüm etkinlikler taranarak yazma etkinlikleriyle ilgili bulgular ortaya konmuştur. Türkçe öğretim programında belirtilen yazma yöntem ve tekniklerinin kitaplarda hangi sıklıkla uygulandığı tablo ile gösterilmiştir. Ayrıca kitaplarda uygulanan farklı türlerde metin yazma çalışmalarının hangi sıklıkla yapıldığı tablolarda ortaya konarak bununla ilgili görüşler belirtilmiştir. Araştırmada bu kitaplar incelenerek ve uzman görüşü alınarak hazırlanan 20 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu form Burdur ve Manisa'da devlet okullarında çalışan 30 Türkçe öğretmenine uygulanmıştır. Her bir soru teker teker ele alınarak öğretmen görüşleri analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular yorumlanmıştır.Beşinci ve son bölümde ise araştırma sonunda elde edilen sonuçlar on başlık altında toplanmış ve çıkan sonuçlardan hareketle öneriler ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: yazma etkinlikleri, Türkçe öğretim programı,yazma yöntem ve teknikleri | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to analyze the writing activities proposed in the student workbooks and teacher's guide book in Turkish lesson in order to detect the problems with respect to Turkish teachers's opinions. It also aims to t try to find ways to improve the writing activities.The research consists of five parts. In the fisrt part, problem state, problem sentence, aim, significance and limitations of the research are stated.In the second part, the conceptual framework of the topic is focused. Writing activiity is defined and its aim is specified, process in writing activity is focused on and some information is given about the place of these studies in Turkish teaching program. What has changed in the new program is specified by comparing and contrasting the old and the new teaching programs. In addition, methods and techniques of writing are introduced. The studies carried out up to now are examined. They are ordered chronologically depending on the scope of this study. In the third part of the study; method, model of the study, the universe and sampling are described; information about the data collection tools and analysis of data is supplied.In the fourth part, the findings from the study focusing on the writing activities are revealed as a result of scanning all activities of different publishers' books used in Turkish lessons. Methods and techniques of writing in Turkish teaching program are determined on tables with necessary frequency statistics. The different genres in the books are analyzed likewise and teacher views are presented in tables. Information is given about the semi-structured interview form that consists of 20 questions which was prepared by examining those books and getting expert opinions. The answers to these questions from 30 Turkish teachers in Burdur and in Manisa are analysed. Findings of the study are discussed under ten subtitles.In the fifth and final part, findings of the study are revealled. Implications are made according to the findings from the study.Key Words: writing activities, Turkish teaching program, methods and techniques of writing | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe Türkçe dersi çalışma kitaplarında ve öğretmen kılavuz kitaplarında yer alan yazma etkinliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of the writing activities in the senior primary education level Turkish course workbooks and teacher's guide books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10142501 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 454670 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |