Show simple item record

dc.contributor.advisorAksel, Erdağ
dc.contributor.authorÖzgüven, Dilay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:49Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:49Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230441
dc.description.abstractBu tezin konusu, başkalarını taklit etme yoluyla nasıl bir başka kişi gibi olunur, düşünülür ve en sonunda bu kişinin varlığını benimsenir. Taklit, film karakterlerini anlama yolunda bir method olarak kullanılmakta ve bu karakterleri idolleştirme yönünde bir araca dönüşmektedir. Filmlerin içinde yer alan bu karakterleri idolleştirmek, bu karakterlere duyulan imrenme ve hayranlık duygusundan ortaya çıkmaktadır. Fakat asıl ilgilendiğim konu, hayranlık ve imrenmeden daha ilerisine ulaşmak. Böylelikle, karakterleri idolleştirme süreci, bu karakterler gibi olma ve onlarla eşzamanlı hareket almaya dönüşmektedir. Bu konu, Jean Luc Godard' ın filmleri dahil olmak üzere bir çok eser üzerinden incelenecektir. Godard filmlerinde oyuncuların, karakterlerden bağımsız varolmasına izin verdiği bir method geliştirmiştir, ben de bu methodu kendi resim ve enstelasyonlarımda referans olarak kullanacağım.Anahtar Kelimeler: Mimesis, İnandırmak, Bertolt Brecht, Theatre Vérité, İmitasyon,Benimsemek
dc.description.abstractThe focus of this thesis is how the subject matter of mimesis can be discussed in terms of how imitating the other can lead to the process of becoming another, thinking like another and therefore understanding the other in this act of embodiment. Mimesis will be approached as a method to deal with the corporeal experience of embodying different characters and the act of idolizing. The characters in the movies exist as images and the act of idolizing has a distance in which the adoration is addressed to the image of a person. But what I am interested in, is the idea of taking a step further away from the admiration. Therefore, the process of searching for an idol leads to becoming that character and acting in sync with a person outside of oneself. This idea will be framed by examining other artworks in various media including the films of Jean Luc Godard who has an approach in his movies where he lets his actors to portray both themselves and their characters in that particular movie. I will also reference my own work which includes paintings and installation to explore the subject matter of mimesis.Keywords: Mimesis, Make-believe, Bertolt Brecht, Theatre Vérité, Imitation, Appropriationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleMimesis; Recreation films and film figures through different mediums by focusing on mimetic deviation
dc.title.alternativeMimesis; Filmleri ve film figürlerini takliti kullanarak yeniden canlandırmak
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBrecht, Bertolt
dc.subject.ytmImitate
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmMimesis
dc.identifier.yokid10121872
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid449932
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess