Show simple item record

dc.contributor.advisorKumral, Orhan
dc.contributor.authorIşik, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:43Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:43Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230354
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının öğretmen, öğretme ve öğrenme kavramlarına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar aracılığıyla ortaya çıkarmak ve bu algıları yapılandırmacı yaklaşım açısından değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2010–2012 Eğitim-Öğretim yılları arasında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalında okuyan 112 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel bir durum çalışmasıdır. Çalışmada 16 katılımcı ile bireysel olarak görüşme yapılmış, diğer katılımcılara ise yarı yapılandırılmış form uygulanmıştır. Bu katılımcılardan `Öğretmen…….gibidir; çünkü………`, `Öğretme ….. gibidir; çünkü…….`, `Öğrenme……gibidir; çünkü…….` cümlelerini tamamlamaları istenmiştir. Verilerin analiz edilmesi ve yorumlanmasında içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmen kavramı ile ilgili algıları `mihmandar` ve `rehber`, öğretme kavramı ile ilgili algıları `yolu tarif etmek` ve `seçenekler sunmak`, öğrenme kavramı ile ilgili algıları ise `öğrenme amaçtır` ve `öğrenme araçtır` temalarında toplanmıştır. Bulgulara göre öğretmen adaylarının davranışçı yaklaşımla ilgili algılarda yoğunlaştıkları, yapılandırmacı yaklaşımla ilgili kuramsal bilgilere sahip oldukları fakat içselleştiremedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Öğretmen, Öğretme, Öğrenme, Öğretmen Adayı, Metafor,Yapılandırmacılık
dc.description.abstractThe aim of this study is finding out pre-service classroom teacher's perceptions which are related to teacher, teaching and learning through metaphors and evaluating these perceptions from the point of constructivism. The participants for this study included 112 pre-service teachers who studied in the Department of Elementary Teaching at the Faculty of Education of Pamukkale University during the 2010-2012 school year. This is a qualitative case study. 16 participants was interviewed individually and the others were applied semi-structured form in the study. Each participant was asked to complete the sentences `A teacher is . . . because . . .` or `Teaching is like …………..because……'', `Learning is like …. . . because . ….. .` The content analysis technique was used to analyze and interpret the study data. According to the results of the study, the pre-service teachers' perceptions were gathered around the themes which are perceptions related to concept of teacher: `Host` and `guide`, perceptions of teaching concept: `giving directions` and `offer new alternatives`, perceptions of learning 'learning is the goal` and `learning the tool`. According to the findings, it was reached that pre-service teachers concentrate on the perceptions of behaviourism; they have the theoretical information but they couldn't internalize.Key words: Teacher, Teaching, Learning, Pre-service Teacher, 7Metaphor,Constructivismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının öğretmen, öğretme, öğrenme kavramları ile ilgili metaforik algılarının yapılandırmacı yaklaşım açısından incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysing the pre-service classroom teacher's perceptions through metaphors which are related to teacher, teaching and learning from the point of constructivism
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSchool teachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmMetaphor
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid10044595
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375682
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess