Show simple item record

dc.contributor.advisorBaşakcı Çalık, Bilge
dc.contributor.authorTaşkin, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:40Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:40Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230310
dc.description.abstractAz görme ve diğer görme sorunları, motor gelişim ve karmaşık motor becerileri öğrenme üzerine olumsuz etki göstermektedir. Bu nedenle çalışmamızda, az gören çocuklarda görsel algının motor beceri üzerine olan etkisini incelemeyi amaçladık.Çalışmaya, Denizli İli Eğitim Kurumları Yaptırma ve Yaşatma Derneği Görme Engelliler İlkokulu/ Ortaokulu' nda eğitimine devam eden 30 az gören öğrenci (yaş ortalaması 11,43±2,82, 16 kız, 14 erkek) dahil edildi. Çalışmaya katılan tüm olguların görme performansları uzman göz hekimi tarafından değerlendirildi. Az gören çocukların görsel algılarını değerlendirmek için Motor Beceriden Bağımsız Görsel Algı Testi-3 (MVPT-3), motor becerilerini değerlendirmek için Bruininks-Oseretsky Motor Yeterlilik Değerlendirme Bataryası-2 Kısa Formu (BOT-2 KF) kullanıldı. Değerlendirme sessiz, iyi aydınlatılmış bir ortamda yapıldı ve çocuklar testler sırasında motive edildi. Analiz sonucuna göre, MVPT-3 toplam puanı ile BOT-2'nin alt testleri ve toplam puanları ile sırasıyla; ince motor kontrol (r=0,508, p=0,04), manuel koordinasyon (r=0,429, p=0,18), vücut koordinasyonu (r=0,624, p=0,000), kuvvet ve çeviklik (r=0,389, p=0,33) ve toplamda (r=0,619, p=0,000) pozitif yönde ilişkili olduğu bulundu. Sonuçlarımıza göre, az gören çocuklarda geriye kalan görsel algı ile kaba ve ince motor becerin ilişkili olduğunu görmekteyiz. Bu ilişkinin pozitif yönde olması bize az gören çocuklarda görsel algılamanın geliştirilmesi yönünde ileri çalışmalara ışık tutmaktadır. Motor beceriler gelişmediği takdirde çocuğun aktivitelerinde bağımlı olacağı ve gelişiminde geri kalacağı düşüncesindeyiz. Bu nedenle çocukların en erken dönemde değerlendirilip, az gören rehabilitasyonuna yönlendirilmesinin önemli olduğu inancındayız. Anahtar Kelimeler: Görsel algı, Motor beceri, Az gören çocuk.
dc.description.abstractLow vision and other visual problems have negative effects on learning motor development and complex motor skills. For this reason we aimed to investigate the effect of visual perception on motor skills in low vision.The study included 30 low vision children (mean age 11,43±2,82 years, 16 female, 14 male) who continued to study at Denizli Educational Institutions Building and Sustainability Association Visually Impaired Primary School / Secondary School. Children with low vision were examined by a professional ophthalmologist. The visual perception of low vision children was assesed using the Motor Free Visual Perception Test-3 (MVPT-3) and their motor performance was assesed using the Bruininks-Oseretsky Motor Profiency Assessment Inventory-2 Short Form (BOT-2). Evaluation was conducted in a quite and well-illuminated environment and children were encouraged during the tests.According to the analysis result, MVPT-3 total score and BOT-2 subtests and total scores are positively correlated with fine motor control (r=0,508, p=0,04), manual coordination (r=0,429, p=0,18), body coordination (r=0,624, p=0,000), strength and agility (r=0,389, p=0,33), and in total (r=0,619, p=0,000), respectively. As a result of our study, we see that the visual perception that remains in low vision children is associated with gross and fine motor skills. The positive direction of this relationship is keep light on us for further studies about the development of visual perception in children with low vision. If the motor skills don' t improve, we think that the child will be dependent on their activities and will fall back in their development. We believe that it is important for children to be assessed early and directed to low vision rehabilitation.Key Words: Visual perception, Motor skill, Low vision chidren.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFizyoterapi ve Rehabilitasyontr_TR
dc.subjectPhysiotherapy and Rehabilitationen_US
dc.titleAz gören çocuklarda görsel algının motor beceri üzerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of visual perception on motor skills in low vision children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-06
dc.contributor.departmentFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10166943
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid501473
dc.description.pages81
dc.publisher.disciplineFizyoterapi ve Rehabilitasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess