Sosyal bilgiler öğretiminde görüş geliştirme tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
dc.contributor.advisor | Kaya, Faruk | |
dc.contributor.author | Çelik, Şahin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T09:19:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T09:19:30Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-03-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/23029 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı Sosyal Bilgiler öğretiminde görüş geliştirme tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmanın bağımsız değişkenini görüş geliştirme tekniği ve klasik öğretim uygulamaları, bağımlı değişkenini ise öğrencilerin akademik başarıları oluşturmaktadır Araştırmanın deney ve kontrol gruplarını, Ağrı ili Patnos ilçesi İMKB Ortaokulunun 2016-2017 eğitim öğretim yılındaki 6/B ve 6/A sınıflarında öğrenim gören 35'i kontrol grubu 35'i ise deney grubu olan ve akademik başarı olarak birbirine denk öğrenciler oluşturmaktadır. Öğrenim ve araştırmaları her iki grupta da araştırmacı yürütmüştür.Akademik başarı olarak birbirine denk olan kontrol ve deney gruplarına araştırma öncesi akademik başarıyı ölçen ön test ölçeği uygulanmış. Daha sonra beş hafta boyunca kontrol grubuna klasik öğretim yöntemiyle deney grubuna ise görüş geliştirme tekniğiyle ders süreci öğrenci merkezli olarak işlenmiştir. Ders süreci bittikten sonra her iki gruba akademik başarıyı ölçen son test uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS. 20.0 veri analiz programıyla incelenmiştir. Elde edilen veri sonuçlarına göre görüş geliştirme tekniğinin faydalı olduğu anlaşılmış ve deney grubu öğrencileri kontrol grubundaki öğrencilere göre daha başarılı olmuştur.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Görüş Geliştirme, Ülkemiz ve Dünya, Saygı Duyma, Demokratik Ortam, Öğrenci Akademik Başarısı. | |
dc.description.abstract | The main goal of this research is to analyze the effect of producing an idea technic on students academic achievement at Social Studies.The independent variables of the research are ''technique for producing idea` and ''classical teaching method'' The dependent variable of the research is academic achievements of the students. The research was designed as a pre-testing and post-testing.Experiment and control groups of the research were created with 35 experiment and 35 control group students which were equal to each other in terms of academic success from B and A branches of Ağrı Patnos İMKB Secondary School, 6 th grade. Study and the research were carried out for both experiment and control groups by researcher.Control and experiment groups, which were equal to each other in terms of academic success, were applied pre-test scale before the research in order to measure academic success. Then, control group was delivered lecture for five weeks in classical learning method whereas experimental group was delivered lectures in technique for producing idea depending on student's active role in the clasroom. Following the end of the process of lectures, post-test was applied to both groups.The obtained data was examined through SPSS 20.0 data analyses program. According to the obtained results, it was comprehended that technique for producing idea was understood to be more beneficial and the experimental group students were more successful than the control group of students.Key Words: Social Studies, Technique For Producing Idea, Our Country and the World, Different Opinions, Respecting, Democratic Environment, Student Academic Achievement. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler öğretiminde görüş geliştirme tekniğinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of producing an idea technic on students academic achievement at teaching social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-08 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Thought production | |
dc.subject.ytm | Technique for producing idea | |
dc.identifier.yokid | 10169265 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 525908 |