dc.contributor.advisor | Altınay, Ayşegül | |
dc.contributor.author | Karar Temizkan, Selin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:25:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:25:35Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230266 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma Türkiye'de eğitimde toplumsal cinsiyet ve cinsellik odaklı araştırmacıların, politikaların, projelerin kapsamlı bir analizini sunar. Tezin temel amacı, devlet kurumları ve sivil toplum girişimleri tarafından yürütülen toplumsal cinsiyet ve cinsellik odaklı eğitim çalışmaları için bir veri tabanı geliştirmek ve bu alandaki boşlukları, eksiklikleri ve yeni açılımları analiz etmek için eleştirel bir çerçeve oluşturmaktır. Mevcut literatürde eğitimde cinsiyet ve cinselliğe odaklanmış kuruluşları içeren (hükümet ya da sivil toplum) bir veri tabanı bulunmamaktadır. Bu kapsamda Türkiye'deki tüm girişimlerin kapsamlı bir analizi de mevcut değildir. Bu çalışma, eğitim politikaları, hayırseverlik ve sivil toplum alanında bu bağlamda 1990'lı yıllardan beri yaşanan dönüşümlere dikkat çeker ve gelişmekte olan bu alanı güçlü ve zayıf yanlarını inceler. Tez çalışması kapsamında geliştirilen veritabanı ve analiz göstermektedir ki gerek devlet kurumları gerekse sivil toplum kuruluşları tarafından yürütülen toplumsal cinsiyet ve eğitim odaklı çalışmaların çoğunluğu iki alana odaklanmaktadır: Kız ve erkek çocuklarının eğitime katılımındaki uçurum ve kadınlar ve kız çocuklarına yönelik ders kitaplarında yer alan ayrımcı ifadeler. Bu çalışma varolan devlet ve sivil toplum girişimlerini inceler ve temel bazı boşlukların altını çizer. Bu boşluklardan bazıları şöyledir: Erkekler, oğlan çocukları ve erkeklik; cinsellik; LGBTİ konuları, 'yama' aileler, masallar ve toplumsal cinsiyet perspektifinden hayvanlarAnahtar kelimeler: Sivil Toplum Kuruluşları, eğitim, toplumsal cinsiyet, cinsellik,kesişimsellik, cinsiyete duyarlı eğitim, Türkiye | |
dc.description.abstract | This study provides a comprehensive analysis of the policies, projects and scholarship addressing gender and sexuality in education in Turkey. It aims to develop a database for gender and sexuality related policy and governmental/non-governmental initiatives, and construct a critical framework for identifying the gaps, weaknesses and further directions. In the current literature, there exists neither a database of organizations focused specifically on gender and sexuality in education nor a comprehensive analysis of all the initiatives in Turkey within this scope. This study shows that, in the field of education policy, philanthropy and NGO work, since the 1990s, there has been several shifts. This thesis analyzes this emerging field, addressing its strengths and weaknesses. The database and analysis provided in the thesis show that most of the gender-related education policies and initiatives (governmental as well as non-governmental) focus on either the enrollment difference between girls and boys or textbook content that show discrimination against women and girls. This study analyzes the existing government and non-governmental initiatives and identifies the major gaps, such as the lack of focus on men, boys and masculinity, sexuality, LGBTI issues, 'patchwork' families, fairy tales, and animals through a gender lens.Keywords: Non-governmental organizations, education, gender, sexuality, intersectionality, gender-responsive education, Turkey | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Changing paradigms of gender roles and sexuality in education in Turkey: New directions, gaps and suggestions | |
dc.title.alternative | Türkiye eğitiminde toplumsal cinsiyet rolleri ve cinsellik değişen paradigmalar: Yeni yönler, boşluklar ve öneriler | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uyuşmazlık Analizi ve Çözümü Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Lesbian, Gay, Bisexsual, Transsexsual and Transgender | |
dc.subject.ytm | Sexual education | |
dc.subject.ytm | Nongovernmental organizations | |
dc.subject.ytm | Gender identity | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Gender roles | |
dc.subject.ytm | Sexuality | |
dc.subject.ytm | Intersectionality | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.identifier.yokid | 10130282 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449936 | |
dc.description.pages | 130 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |