Show simple item record

dc.contributor.advisorKara, İzzet
dc.contributor.authorAcar, Canan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:32Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230212
dc.description.abstractÇalışma 2011-2012 eğitim öğretim yılının II. Yarıyılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan 384 fen bilgisi öğretmen adaylarıyla yürütülmüştür. Çalışmada betimsel araştırma yöntemlerinden olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada demografik özellikler formu ile KKÖB ölçeği kullanılmıştır. KKÖBÖ araştırmacı tarafından alan yazında yapılan ölçek maddelerinden bir havuz oluşturularak geliştirilmiştir. Geliştirilen ölçek iki alt faktörlü bir ölçektir. Ölçeğe ilişkin iki faktörden ilki olan, `Özyeterlik` alt faktöründe Cronbach alfa güvenirlik katsayısı, 0,83, `Farkındalık` alt faktöründe 0,76 olarak bulunmuştur. Ölçeğin tümüne ilişkin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,86'dır. Analiz sonuçlarına dayalı olarak üç madde, madde toplam korelâsyonları 0,30'dan düşük olduğu gerekçesiyle ölçekten çıkarılmışlardır. Güvenirlik ve geçerliğe yönelik olarak yapılan çalışma sonuçlarına göre KKÖB ölçeğinin Fen Bilgisi Öğretmen Adayları için kullanılabileceği belirlenmiştir. Ölçek verileri, SPSS istatistik paket programında analiz edilerek fen bilgisi öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenme becerileri ile yaş, cinsiyet, akademik başarı gibi özelliklerle arasındaki ilişkinin incelenmiş ve bu doğrultuda öğrenci ve öğretmenler için KKÖB'ne yönelik önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Kendi kendine öğrenme becerileri, Öğretmen adayları, Fen Eğitimi
dc.description.abstractIn this research, demographics form and, self directed learning skills scale for student science teachers was used. Self-Directed Learning Scale made by the researcher in the literature has been developed by creating a pool of scale items Scale was administered to a sample of 384 student teachers. In the line with data obtained original scale of the item difficulty index, cronbach alpha values and load factor were compared in terms of adaptation scale. Scale has two factors. The first of two factors were named as `Self-Sufficiency in Self Direct Learning` with reliability coefficient Cronbach alpha as 0,74, `Awareness in Self Direct Learning` factor as 0,84 was found. Moreover the overall internal reliability coefficient (Cronbach Alpha) of the scale is 0,85. According to the analysis results, three items excluded from the scale on the grounds item-total correlations below 0,30. According to the studies for reliability and validity self directed learning scale can be used for student science teachers is determined.Data of scale were analyzed by using SPSS 16.0 statistical program to study relationship self directed learning skills of student science teachers and their age, gender, academic achievement and with features such as and, suggestions for teachers' self directed learning skills were made.Key Words: Self Directed Learning Skills, Student Teachers, Science Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının kendi kendine öğrenme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of science teacher candidates' self directed learning skills in terms of several variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmScience lesson
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmOneself learning
dc.identifier.yokid10035922
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375674
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess