Show simple item record

dc.contributor.advisorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin
dc.contributor.authorTanriöğen, Yasemin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:25:29Z
dc.date.available2020-12-10T09:25:29Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230155
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemindeki çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların onların sosyal becerileri ile olan ilişkisini değerlendirmektir. Araştırmanın bir diğer amacı da çocukların sosyal becerilerini öğretmen özellikleri, okul özellikleri, aile özellikleri ve cinsiyet, yaş gibi bireysel özellikler bakımından karşılaştırmaktır. Araştırmada veri toplama aracı olarak `Sosyal Beceri Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Denizli ilindeki il merkezinden 117, kenar mahalleden 141, ilçe merkezinden 93 ve köyden 131 olmak üzere 482 çocuk oluşturmuştur. Veri analizi sonucunda çocukların yaşadıkları yerlerin`il, kenar mahalle, ilçe ya da köy olması` onların sosyal becerini etkilediği saptanmıştır. İl ve ilçe merkezinde yaşayan çocukların sosyal becerilerinin köy ve kenar mahallede yaşayan çocuklara göre daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca araştırma bulgularına göre mezuniyet derecesi, hizmet yılı, ve görev süresi gibi öğretmen özelliklerinin, çocukların devam ettiği okulun bulunduğu sosyo-ekonomik bölge, okulun yakınlarında park ve oyun araçlarının olması gibi okul özelliklerinin, anne- babanın eğitim durumu, mesleği ve aylık gelir durumu gibi aile özelliklerinin ve cinsiyet, yaş ve okulöncesi eğitim kurumlarına devam yılı gibi bireysel özelliklerin çocukların sosyal becerilerini etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlar ışığında, köy ve kenar mahallelerde yaşayan çocukların sosyal becerilerinin okul öncesi eğitimi kurumlarında desteklenmesi önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Beceri, Okul Öncesi Dönem, Sosyo Kültürel Ortam, Köy, Ġl, YerleĢim Yeri
dc.description.abstractABSTRACTThe purpose of this study is to evaluate the relationship between pre- school children's socio- cultural environment and their socıal skills. Another aim of the study is to compare children's social skills in terms of teacher characteristics, school characteristics, family characteristics and individual characteristics such as gender,age. `Social Skills Scale` was used as data collection tool in the study. The study sample consisted of total 482 kindergarten children including 117 children from the city center, 141 children from the suburbs, 93 children from the district center and 131 children from villages in Denizli. The results of the study showed that that social skills of children are affected by place of residence `to be city, suburbs, district or village`. It was observed that social skills of children living in the center city and district are higher than children living in the suburbs and the village. Also, according to findings It was concluded that social skills of children are affected by teacher characteristics such as graduation degree, years of service and tenure, school characteristics such as socio-economic region where the school which children continued is located, parks and playing instruments near school, family characteristics such as parents' education, occupation and monthly income , individual characteristics such as gender, age and preschool years. In light of these results, social skills of children living in suburbs and villages is proposed to be supported in preschool education institutions.Keywords : Social Skill, Pre-School Period, Socio- Cultural Environment, Village, City, Settlementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi dönemi çocukların yaşadıkları sosyo kültürel ortamların sosyal beceri ile olan ilişkisinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeEvaluation of the relationship between pre- school children's social skills and soci̇o- cultural envi̇ronment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmSocial environment
dc.subject.ytmSocio-cultural environment
dc.subject.ytmSocial skill
dc.identifier.yokid10046408
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid375690
dc.description.pages156
dc.publisher.disciplineOkul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess