A study on narration of memories through graphic storytelling methods: Tales from Çarşamba
dc.contributor.advisor | Zaremba, Wıeslaw | |
dc.contributor.author | Kuntman, Edanur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:25:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:25:24Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/230092 | |
dc.description.abstract | Çizgi romanlar bir süredir popular kültürün ana damarlarından birini oluşturmakla birlikte, 1980 yıllarından itibaren kurgusal olmayan anlatıları da konu edinmeye başladılar. Bu türün kendine has bir hikayecilik anlayışı olduğu söylenebilir. Çizgi roman türü, kendini oluşturan çizim, metin, konuşma balonları ve paneller gibi parçalarının birbirleri ile uyum içinde çalışması sayesinde özgün bir anlatı türü olmaktadır. Bu tezde çizgi romanın kendine has anlatım tekniklerinin etkinliği, anı türünde üretilmiş bir grafik roman olan Çarşamba Masalları üzerinden incelenmiştir. Bu incelemenin sonucunda ulaşılan bulgulardan ilki yazarın anlatı için yaptığı görsel seçimlerin okuyucunun algısını şekillendirebildiği ve okuyucu ile hızlı bir şekilde iletişim kurabildiği olmuştur. İkincisi ise panel kurgusunun da anlatıyı şekillendirmede oldukça önemli bir yeri olduğu ve okuyucu davranışını yönlendirebildiği yönünde olmuştur. Bununla beraber değinilmesi gereken başka bir nokta ise çizgi romanın doğası gereği yazarın okuyucuya duygu aktarması gerektiğinden kurgusal olmayan anlatıya bir katman ekleyerek kendi duygusal yorumunu katabileceği gözlemlenmiştir. Fakat bu durum hikayenin gerçekle olan bağını etkilememektedir, hatta hikayenin zenginleşmesine yönelik katkıda bulunmaktadır. Bütün bu bulgular üzerine çizgi roman türünün kurgusal olmayan anlatıyı aktarmak adına iyi bir alternatif olabileceği sonucuna varılmıştır. Türün kendine has özellikleri hikaye anlatımı için yeni ufuklar açmaktadır ve anlatıyı zenginleştirme olanakları sunmaktadır. Bu sebeple çizgi romanların kurgusal olmayan anlatıların aktarımında, özellikle de anı türü gibi insan duyguları ve yaşamlarıyla iç içe geçmiş türlerin aktarımı için elverişli ve uygun bir anlatı türü olduğu söylenebilir.Anahtar Kelimeler: anı, çizgi roman, grafik anlatı, grafik roman, hikayeleştirme | |
dc.description.abstract | Comic books have been a substantial part of the pop-culture, and since 1980s nonfictional stories are becoming more and more the subject of the comic artists. The medium itself has a distinctive way of storytelling. It is the harmony between all of the components including illustrations, script, speech balloons and captions, panels, colors and this mixture makes this genre a unique way of narrating. In this thesis, the distinctive narrating methods of the medium have been investigated via production of a non-fictive graphic memoir novel, named as Tales From Çarşamba. This experimentation has showed that the graphic choices affect the reader directly by both manipulating one's perception and conveying the information to the reader in a considerably rapid way. Additionally, the paneling choices made by the author may control the readers' actions such as the reading speed or directing their attention. One last thing that needs to be pointed out is tendency of the author/illustrator to mix their interpretations and emotions with the plot. However, these interpretations do not affect the non-fictionality of the narrative but enriches the story by improving the components of the content. In consequence, sequential art could be a good alternative for narrating non-fiction, specifically memoirs, in this case. It's interior qualities opens up new possibilities for storytelling and opportunities to enrich the story. Therefore, comic art should be given credit for narrating the non-fiction, especially genres like memoir, which are not only narrating historical incidents but human lives and emotions.Keywords: memoir, comics, graphic narration, graphic novel, storytelling | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | A study on narration of memories through graphic storytelling methods: Tales from Çarşamba | |
dc.title.alternative | Grafik anlatım metotlarıyla anı aktarımı üzerine bir çalışma: Çarşamba masalları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Görsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic narration | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Memories | |
dc.subject.ytm | Narrative | |
dc.subject.ytm | Comic strips | |
dc.subject.ytm | Graphic novel | |
dc.identifier.yokid | 10123548 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 449920 | |
dc.description.pages | 75 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |