Show simple item record

dc.contributor.advisorTetik, Hayati
dc.contributor.authorŞimşek, Seher
dc.date.accessioned2020-12-02T09:19:19Z
dc.date.available2020-12-02T09:19:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/22996
dc.description.abstractDeizm ve ateizm düşüncesi özellikle Aydınlanma Dönemiyle birlikte modern dünyada yaygınlaşan bir düşünce sistemi olmuştur. Daha çok Batı'da yaygınlaşan bu düşünce akımları zaman zaman İslam dünyasında çok az da olsa yer bulmuştur. Batı dünyasında taraftar bulmasının en önemli nedeni Aydınlanma Dönemi öncesinde ortaçağ skolastik düşüncesinin yaşanmasıdır. Akli düşüncenin tamamen devre dışı bırakılıp kilisenin mutlak otorite olarak kabul edilmesi, bunun yanında teslis gibi inanç öğretilerinin aklen izahının zor olması bireylerin dini sorgulamasına sonuçta da birçoğunun dinden uzaklaşmasına neden olmuştur. Buna karşılık İslam düşüncesinde özellikle Kur'an'da aklın önemine yapılan vurgu Müslümanlar arasında bu düşüncenin yaygınlaşmasını engellemiştir. Ancak son yıllarda özellikle ortaöğretim öğrencileri arasında bu düşünce akımlarının yaygınlaştığı ileri sürülmektedir. Biz bu çalışmada bunun nedenleri üzerinde durduk. Bu tür düşüncelerin daha çok gelişimsel dönemin etkisiyle ortaya çıktığını, dolayısıyla iddia edildiği kadar bir dinden uzaklaşma olmadığını ama yine de öğrencilerin dinle aralarına mesafe koymamaları için hem din eğitimcileri hem de öğrenciler açısından yapılması gereken şeyleri değerlendirdik.
dc.description.abstractThe idea of deism and atheism has become a system of thought that has become widespread in the modern world, especially with the Enlightenment. These trends of thought, which have become widespread in Western, have occasionally been found in Islamic world. The most important reason for finding supporters in the western world is medieval scholastic thinking before the Enlightenment period. The fact that rational thought is totally dismissed and church is regarded as absolute authority, besides the fact that the teaching of beliefs such as the trinity is difficult to explain reasonally, it has led to the distancing of individuals from the result of religious inquiry. On the other hand, the emphasis on the importance of mind in the Qur'an, especially in the mind of Islam, has prevented the spread of atheism and deism among Muslims. However, in recent years it has been argued that these trends of thought have become widespread, especially among secondary school students. We will study the reasons for this in this study. Such thoughts are more likely to emerge under the influence of the developmental period, so that there is no distancing as far as is claimed, but still we have to evaluate things that should be done in terms of both religious educators and students so that students do not distance themselves with religion.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencileri arasında yaygınlaşan atezim ve deizm düşüncesini önlemede din eğitiminin önemi
dc.title.alternativeThe importence of religion education in prevention of atheism and deism thoughts that become more between secondary education students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-30
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmYoungs
dc.subject.ytmAtheism
dc.subject.ytmDeism
dc.subject.ytmReligious education
dc.identifier.yokid10203075
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAĞRI İBRAHİM ÇEÇEN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527756


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess