Sınıf dışı öğrenme ortamlarında gerçekleşen öğretim uygulamalarının 5. sınıf fen bilimleri dersinde öğrencilerinin akademik başarı, yaratıcılık ve motivasyonlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Bağ, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Kulaligil, Armağan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:25:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:25:05Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229849 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; sınıf dışı öğrenme ortamlarında gerçekleşen öğretimuygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, yaratıcılık ve fen öğrenimine yönelikmotivasyonları üzerindeki etkisinin araştırılması ş. Bu amaç doğrultusundaçalışmada bir deney ve bir kontrol grubu ile çalışılmıştır. Deney grubunda 5. sınıf Fen veTeknoloji dersi `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım` ünitesinde yer alan kazanımlartemele alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan ve Milli Eğitim Bakanlığı Fen veTeknoloji Öğretim Programı‟nın (2005) desteklediği öğretim uygulamalarının tümü sınıfdışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilmiştir. Kontrol grubunda ise 5. sınıf Fen veTeknoloji dersi `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım` ünitesinde yer alan ve MilliEğitim Bakanlığı Fen ve Teknoloji Öğretim Programı‟nın (2005) önerdiği öğretimuygulamalarının tümü sınıf ortamında gerçekleştirilmiĢtir.Araştırmanın çalışma gurubunu, Denizli il merkezinde bulunan bir ilköğretimokulunda 2012-2013 öğretim yılında öğrenim gören 43, 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırma nicel bir araştırma olup, araştırmada denkleştirilmemiş kontrol gruplu ön test sontest yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın verileri `Ne Kadar Yaratıcısınız?`ölçeği (Aksoy, 2004), `Fen Öğrenimine Yönelik Motivasyon Ölçeği` (Yılmaz veHuyugüzel Çavaş, 2007) ve araştırmacı tarafından hazırlanan `Canlılar Dünyasını Gezelim,Tanıyalım Ünitesi Akademik BaĢarı Testi` aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen verilerinçözümlenmesinde `Shapiro-Wilks Analizi`, `Bağımsız Örneklem T-Testi` ve `MannWhitney U-Testi`nden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda Milli Eğitim Bakanlığı Fen ve Teknoloji Öğretim Programına(2005) dayalı `Canlılar Dünyasını Gezelim, Tanıyalım` ünitesi kapsamındaki konularınöğrenilmesinde, öğrencilerin yaratıcılıklarının geliştirilmesinde ve fen öğrenimine yönelikmotivasyonlarının artmasında sınıf dışı öğrenme ortamlarında uygulanan öğretimuygulamalarının, sınıf ortamında uygulanan öğretim uygulamalarına göre daha etkiliolduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it is aimed to investigation of the effect of teaching practicesoccurring in out-of-class teaching environments on academic success, creativity andmotivation of students against to science lesson. For this reason, an experimental groupand a control group has been studied with. In the experimental group, all of the teachingpractices prepared by a researcher on the basis of the gains that is in the unit of fifth gradeScience and Technology lesson `Let‟s Know and Travel in Livings World` and supportedby National Education Ministry of Science and Technology Education Program (2005) areconducted in out-of-class teaching environments. In the control group, all of the teachingpractices prepared by a researcher on the basis of the gains that is in the unit of fifth gradeScience and Technology lesson „Let‟s Know and Travel in Living Creature‟s World‟ andsupported by National Education Ministry of Science and Technology Education Program(2005) are conducted in the class.43 fifth grade students, from a primary school located in Denizli in 2012-2013academic year, constitutes the study group of the investigation. This research is aquantitative research and it is used pretest-posttest quasi-experimental design with nonequalizedcontrol group in the research. The data of the research are gathered through`How Much Creative You Are?` scale (Aksoy, 2004), `Motivation Scale towards ScienceLearning` (Yilmaz and Huyugüzel ÇavaĢ, 2007) and `Let‟s Know and Travel in LivingsWorld Unit Academic Achievement Test` prepared by the researcher. It is benefitted from`Shapiro-Wilks Analysis`, `Independent Sample T-Test` and `Mann-Whitney U-Test` forthe analysis of the data obtained.Research result shows that teaching practices conducted in out-of-class teachingenvironments are more effective than teaching practices conducted in the class at teachingthe topics of `Let‟s Know and Travel in Livings World` unit based on National EducationMinistry of Science and Technology Education Program (2005), development of creativityand motivation levels towards science learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf dışı öğrenme ortamlarında gerçekleşen öğretim uygulamalarının 5. sınıf fen bilimleri dersinde öğrencilerinin akademik başarı, yaratıcılık ve motivasyonlarına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teaching practices occurring in out-of-class teaching environments on academic success, creativity and motivation of fifth grade science class students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Creativity | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Learning environment | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Extracurricular activities | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 10109048 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 433692 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |