Show simple item record

dc.contributor.advisorSerinken, Mustafa
dc.contributor.authorUyanik, Aykut
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:56Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:56Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229733
dc.description.abstractÖZETUyanık A., Temel yaşam desteği kursunda video eğitimi ile geleneksel eğitimin öğrenme becerileri üzerine etkilerinin karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi, Acil Tıp Uzmanlık Tezi. Denizli, 2013. Temel Yaşam Desteği (TYD)'nin ana hedefi; ani kardiyak arrestin (AKA) tanınması, acil yanıt sisteminin aktive edilmesi, erken kardiyopulmoner resusitasyon (KPR) ve otomatik eksternal defibrilatör (OED) ile hızlı defibrilasyondur. Temel Yaşam Desteği bilgi ve becerilerine sahip olmak tüm sağlık çalışanlarının görevi olduğu kadar bu bilgi ve becerilerin toplum bireyleri tarafından kazanılarak uygulanabilir olması da bir o kadar önem taşımaktadır. Bu çalışmada daha önce TYD eğitimi almamış üniversitemiz fizik tedavi yüksek okulu öğrencilerinden yüzotuzaltısı üç farklı gruba ayırılıp, eş zamanlı olarak bir gruba klasik diğer gruba ise video ile 20'şer dakikalık aynı TYD eğitimi verildi. Sonra üç grup katılımcılarının 23 adet TYD becerisini doğru yapıp yapamadıkları değerlendirildi. İstatistiksel hesaplamalarda Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis Varyans analizi testi, istatistiksel karşılaştırmada ise ki-kare kullanıldı, p<0.05 anlamlı kabul edildi. Üç grupta cinsiyet ve yaş grupları açısından analiz edildiğinde anlamlı bir farklılık tespit edilmedi. Gruplar genel olarak biribiriyle karşılaştırıldıklarında Video Grubu (VG) ile Klasik Grup (KG) arasında istatistiksel olarak bir farklılık bulunmazken, Kontrol Grubu (CG) ise diğer iki gruptan anlamlı olarak daha başarısızdı. CG'u hiçbir TYD uygulamasında diğer iki grubun gösterdiği başarıyı yakalayamadı. CG'u katılımcılarının resüsitasyon uygulamaları ile Otomatik Eksternal Defibrilatör (OED) kullanım becerileri belirgin düzeyde başarısızdı. Çalışmamızda her iki eğitimin de TYD becerilerini anlamlı bir şekilde artırdığı görüldü. TYD becerileri toplumda ne kadar fazla bireye kazandırılırsa bu uygulamaya ihtiyaç duyan kişilerin hayatta kalma olasılığı da bir o kadar artacaktır. Uygulayıcılar açısından hem erişebilirliğinin, hemde kazanılmış ancak unutulmuş bilgilerin hatırlanmasının daha kolay olduğu video ile eğitimin öğretim teknikleri içerisinde daha fazla kullanılması yararlı olabilir.Anahtar Kelimeler: Temel Yaşam Desteği, klasik eğitim, video ile eğitim.
dc.description.abstractSUMMARYUyanık A., In basic life support course, the comparison of the effects of video training education and classical education on learning skills. Pamukkale University School of Medicine, Emergency Medicine Thesis. Denizli, 2013Basic Life Support (BLS)'s main objectives are the recognition of sudden cardiac arrest (SCA), to activate the emergency response system, early cardiopulmonary resuscitation (CPR) and rapid defibrillation with automated external defibrillator (AED). As well as having the knowledge and skills of Basic Life Support is an important task to all health professionals, learning and being capable of using this knowledge and skills by members of society is just as important.In this study, 136 of our university's physical therapy high school students who have not received BLS education before were chosen and divided into three different groups. Simultaneously the same BLS education about 20 minutes was given to one group in a classical way and to the other group in a video training way. The control group is not being educated. And then three group participants were evaluated if they were doing the 23 number of BLS skills in a right way. Mann-Whitney U test, Kruskal - Wallis analysis of variance test were used in statistical analysis and chi-square test was used in the statistical comparison. p <0.05 was considered statistically significant. Three groups were analyzed in terms of gender and age groups, no significant differences were detected. When the groups were generally compared with each other, there was no statistically significant difference between Video Group (VG) and Classic Group (CG).And also control group was significantly more unsuccessful than other two groups. Control group could not catch the success like in other two groups in any BLS application. Control group participants were significantly unsuccessful with the resuscitation skills and Automated External Defibrillator (AED) use. In our study, it is shown that both education ways are increasing the BLS skills meaningfully. The more individuals of society gain BLS skills, the more probability of survival of the people who needs these life support applications. For practitioners, the video education in teaching techniques may be more beneficial to use both in terms of accessibility and being easier to remember acquired but forgotten knowledge.Keywords: Basic Life Support, classical education, education with video.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİlk ve Acil Yardımtr_TR
dc.subjectEmergency and First Aiden_US
dc.titleTemel yaşam desteği kursunda video eğitimi ile geleneksel eğitimin öğrenme becerileri üzerine etkilerinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeIn basic life support course, the comparison of the effects of video training education and classical education on learning skills
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentAcil Tıp Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHealth education
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.subject.ytmEmergency treatment
dc.subject.ytmAchievement in learning
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmVideo
dc.subject.ytmCardiopulmonary resuscitation
dc.subject.ytmHeart arrest
dc.identifier.yokid10029439
dc.publisher.instituteTıp Fakültesi
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.submedicineThesis
dc.identifier.thesisid366225
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess