Show simple item record

dc.contributor.advisorNeyzi, Leyla
dc.contributor.authorBüyükkuşoğlu, Servet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:39Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:39Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229509
dc.description.abstractBu tez `ikonik kadınlar` olarak adlandırdığım, Instagram'daki popüler ve etkileyici kadınları analiz etmektedir. Bahsedilen kadınlar Instagram'da ikna edici ve etkili birer `marka` olmaları bakımından ikoniklerdir. Bu çalışmanın amacı ikonik kadınlar üzerinden ve ikonik kadınlar tarafından kadınlığın ve anneliğin Instagram'da nasıl sunulduğuna dair fikir vermektir. Instagram'da yapılan dijital etnografi ve ikonik kadınlar ile takipçileriyle yapılan online görüşmelere dayanan bu çalışma ikonik kadınların, ikonik annelerin ve takipçilerinin Instagram kullanımdaki motivasyonlarını araştırmaktadır. Bu çalışmada, ikonik kadınların ideal kadın ve ideal anne temsillerini uygulayarak güç, onaylanma ve finansal kazanç sağladıklarını iddia ediyorum. İkonik kadınların takipçileri ise onları takip ederek meraklarını giderirken aynı zamanda `bizden biri olan ünlü` olarak algıladıkları ikonik kadınların tecrübelerinden istifade ediyorlar. Bu tez yeni bir araç olan Instagram'ı inceleyerek Türkiye'de toplumsal cinsiyet ve sosyal medya literatürüne katkıda bulunuyor. Ayrıca bu araştırma etik, çocuk hakları ve tüketim konularında önemli sorular soruyor.
dc.description.abstractThis thesis analyses popular and influential women on Instagram, whom I refer to as `iconic women`. They are iconic in the sense of being a persuasive and effectual `brand` on Instagram. The aim of this study is to provide insights into how womanhood and motherhood are represented on Instagram by and through these iconic women. Based on digital ethnography on Instagram, and online interviews with iconic women and their followers, this research explores the motivations of iconic women, iconic mothers, and their followers for using Instagram. In this study, I argue that iconic women attain power and approval, together with financial gain, through practicing the ideal woman and/or ideal mother representations that society imposes on women. The followers of iconic women satisfy their curiosity, while benefiting from iconic women's experiences by perceiving them as `one-of-us` celebrities. This thesis makes a contribution to the existing literature on gender and social media in Turkey through the analysis of a new medium, Instagram. Furthermore this research raises important questions concerning ethics, children's rights and consumption.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleInfluencers on instagram Turkey: performing the `iconic mother` and the `iconic woman`
dc.title.alternativeInstagram Türkiye'de 'influencer'lar: 'ikonik kadını' ve 'ikonik anneyi' sergilemek
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-08
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmInstagram
dc.subject.ytmInfluence
dc.subject.ytmIcon
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmSex
dc.subject.ytmMothers
dc.subject.ytmPopularity
dc.subject.ytmMaternal representations
dc.identifier.yokid10162737
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483283
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess