Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzbay, Cenk
dc.contributor.authorBaşer, Celal Kaan
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:33Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:33Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229427
dc.description.abstractTipler ve tipleştirme, insanların günlük yaşantısının olağan seyri, ve bu suretle, diğer insanlar ve etraflarındaki dünyayla olan etkileşimleri açısından hayatın ayrılmaz bir parçası olarak görülebilir. Bu araştırma insanlardaki bu tipleştirme ihtiyacını, benimsenilmiş roller açısından başvurulan tipleri de dikkata alarak, misafir olarak turistler ve ev sahibi olarak halıcılar üzerinden ele alıyor. Bir yandan online seyahat sitesi TripAdvisor'daki turist geri bildirimleri ve konu odaklı forum tartışmalarının kalitatif bir içerik analizi, diğer yandan Sultanahmet'te birkaç hafta süreyle gerçekleştirilmiş bir saha çalışması olmak üzere karma bir metodoloji izlenmiştir. Bu araştırma, Goffman'ın dramaturjik metaforları ve yüzyüze rastlaşmalar üzerinden kurguladığı sosyal etkileşimler olgusundan da yararlanarak, misafirperverlik ve kisvelerinin hem halıcılar tarafından sergilenişi hem de turistler tarafından söylem olarak türetilmesinin, hakim bir halıcı tiplemesi yaratılmasındaki rolünü irdeliyor.
dc.description.abstractTypes and typification are deemed to be part and parcel of everyday living as individuals navigate their daily lives and in the process, try to make sense of their encounters with the people and the world around them. This study takes up this need to typify by attending to the circumstances under which individuals, in this case tourists as guests and carpet salesmen as their hosts, resort to forming types as part of their assumed roles. It employs a mixed methodology which is based in part on a qualitative content-analysis of tourist reviews and topic-based forum discussions on the online travelling website TripAdvisor, as well as fieldwork conducted over several weeks in and around Sultanahmet. By using Goffman's dramaturgical metaphors and his conception of social interactions through face-to-face encounters, this study lays the ground for elucidating how the many guises of hospitality are both performed by carpet salesmen and discursively propagated by tourists so as to contribute to the typification of a prevailing figure of the carpet salesman.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.titleHospitality and its many guises: Figuring a typology for carpet salesmen
dc.title.alternativeMisafirperverlik ve kisveleri: Halıcıların tipolojik bir tasnifi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-08
dc.contributor.departmentKültürel Çalışmalar Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCarpet business
dc.subject.ytmCharacters
dc.subject.ytmSales persons
dc.subject.ytmSales company
dc.subject.ytmSellers
dc.subject.ytmSeller profile
dc.subject.ytmTourism
dc.subject.ytmTourism sociology
dc.subject.ytmSocial interaction
dc.subject.ytmHospitality
dc.identifier.yokid10155224
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483298
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess