Show simple item record

dc.contributor.advisorDuru, Erdinç
dc.contributor.authorKüçüker, Deniz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:30Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:30Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-09-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229389
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin kullandıkları duygu düzenleme stratejilerinin yaşam doyumları ile olan ilişkisinde affetme, affetmeme ve bilişsel esneklik değişkenlerinin olası rollerini araştırmaktır. Araştırma grubunu, Türkiye'deki Pamukkale Üniversitesi'nin dört fakültesinde öğrenim gören 895 öğrenci oluşturmakta olup, katılımcılara Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği, Heartland Affetme Ölçeği, Affetmeme Ölçeği, Bilişsel Esneklik Envanteri ve Yaşam Doyumu Ölçeği uygulanmıştır. Yapısal Eşitlik Modeli analiz sonuçlarına göre Model-1'in veriye mükemmel uyum gösterdiği, Model 2'nin ise veriye kabul edilebilir düzeyde uyum gösterdiği bulunmuştur. Model-1'in yapısal eşitlik analizi sonuçlarına göre affetme ve bilişsel esnekliğin; Model-2'de ise affetmeme ve bilişsel esnekliğin duygu düzenleme stratejileri ile yaşam doyumu arasındaki ilişkiye kısmen aracılık ettiği bulunmuştur. Bulgular ilgili alanyazın ışığında tartışılmış, araştırmacı ve uygulayıcılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the possible roles of forgiveness, unforgiveness, and cognitive flexibility on the relationship between emotion regulation strategies and life satisfaction of college students. The study group consisted of 895 students who attended to four different faculties in Pamukkale University, Turkey. Participants were asked to fill out Cognitive Emotion Regulation Questionnaire, Heartland Forgiveness Scale, Transgression-Related Interpersonal Motivations Inventory (TRIM-18), Cognitive Flexibility Inventory and Satisfaction with Life Scale. Structural equation analysis results indicated that Model-1 fit the data perfectly and Model-2 showed an acceptable fit. In Model-1, analysis showed that forgiveness and cognitive flexibility partially mediated the relationship between emotion regulation and satisfaction with life. In Model-2, it was found that unforgiveness and cognitive flexibility partially mediated the relationship between emotion regulation and satisfaction with life. Findings were discussed regarding the related literature and suggestions were made for both researchers and practicers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleAffetme, affetmeme, bilişsel esneklik, duygu düzenleme ve yaşam doyumu arasındaki ilişkilerin incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the relationships among forgiveness, unforgiveness, cognitive flexibility, emotion regulation and satisfaction with life
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-09-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCognitive emotion regulation
dc.subject.ytmMixed forgiveness
dc.subject.ytmPersonel cognitive factors
dc.subject.ytmCognitive flexibility
dc.subject.ytmForgiveness
dc.subject.ytmEmotion regulation
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.identifier.yokid10124079
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445687
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess