İlkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Turan Güllaç, Esin | |
dc.contributor.author | Özcan, Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:24:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:24:31Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229375 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaçla ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği ve tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini Denizli ili merkez Pamukkale ilçesinde öğrenim gören 561 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Yaşaroğlu (2013) tarafından geliştirilen `Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğrencilerin çevreye yönelik tutumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, erkek öğrencilerin tutumlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, diğer değişkenler olan anne eğitimi, baba eğitimi, anne mesleği, baba mesleği ile öğrencilerin çevreye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Çevreye yönelik tutum, ilkokul, çevre | |
dc.description.abstract | The aim of this research is to study the primary school students' attitudes towards the environment. For this reason 4th grade primary school students were investigated according to some variables to find out whether these attitudes were changed or not. By adopting quantitative method, 561 4th grade primary school students in Pammukkale district of Denizli form the sample of this study. The data of this study collected via `Environment Attitude Scale` developed by Yaşaroğlu (2013). For independent groups t-test and one way variance analysis were used for data analysis.The findings of the study shows that there is a significant difference in students' attiudes towards the environment in terms of gender variable. According to results, male students' attitudes were higher than female students and the other variables such as parents' education, parents' job don't significiantly affect students' attitudes towards the environment.KeyWords: Attitudes to the environment, primary school, environment | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | The study of primary school students attitudes towards the environment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary school students | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Environment | |
dc.subject.ytm | Environmental education | |
dc.subject.ytm | Environmental behaviours | |
dc.identifier.yokid | 10125933 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 445690 | |
dc.description.pages | 109 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |