Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran Güllaç, Esin
dc.contributor.authorÖzcan, Ersin
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:31Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:31Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229375
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesidir. Bu amaçla ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının bazı değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğine bakılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımının benimsendiği ve tarama modelinin kullanıldığı bu çalışmanın örneklemini Denizli ili merkez Pamukkale ilçesinde öğrenim gören 561 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Yaşaroğlu (2013) tarafından geliştirilen `Çevreye Yönelik Tutum Ölçeği` ile toplanmıştır. Verilerin analizinde bağımsız gruplar için t-testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında öğrencilerin çevreye yönelik tutumları ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, erkek öğrencilerin tutumlarının kız öğrencilere göre daha yüksek olduğu, diğer değişkenler olan anne eğitimi, baba eğitimi, anne mesleği, baba mesleği ile öğrencilerin çevreye yönelik tutumları arasında anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Çevreye yönelik tutum, ilkokul, çevre
dc.description.abstractThe aim of this research is to study the primary school students' attitudes towards the environment. For this reason 4th grade primary school students were investigated according to some variables to find out whether these attitudes were changed or not. By adopting quantitative method, 561 4th grade primary school students in Pammukkale district of Denizli form the sample of this study. The data of this study collected via `Environment Attitude Scale` developed by Yaşaroğlu (2013). For independent groups t-test and one way variance analysis were used for data analysis.The findings of the study shows that there is a significant difference in students' attiudes towards the environment in terms of gender variable. According to results, male students' attitudes were higher than female students and the other variables such as parents' education, parents' job don't significiantly affect students' attitudes towards the environment.KeyWords: Attitudes to the environment, primary school, environmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of primary school students attitudes towards the environment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmEnvironmental education
dc.subject.ytmEnvironmental behaviours
dc.identifier.yokid10125933
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid445690
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess