Excess capacity in a mixed oligopoly
dc.contributor.advisor | İnci, Eren | |
dc.contributor.author | Ösün, Elif Bike | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:24:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:24:23Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-10-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229254 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, ilk aşamada kamu firmasının her iki firma için bir kapasite alokasyonu yapıp özel firmanın kendisine teklif edilen kapasiteyi kabul ettiği veya redderek marketten çıktığı, ikinci aşamada ise firmaların fiyat rekabetine girdikleri iki aşamalı karma bir oligopol piyasası modeli ele alınmaktadır. Özel firma karını maksimize etmeyi amaçlarken, kamu firmasının amacı toplumsal refahı maksimize etmektir. Bu çalışmada kapasite yatırımı maliyetli olmasına rağmen, Nash Dengesi'nde özel firma tam kapasitede çalışırken, kamu firmasının atıl kapasiteye sahip olduğu gösterilmektedir. Çalışmada kullanılan kuramsal model, kamu firmasının yolüstü park yerine ve özel firmanın ise özel otoparka karşılık geldiği parklanma yazınıyla yakından alakalıdır. Bu çalışmada elde edilen sonuç, park literatüründe savunulan yolüstü park yerinde boş yer tezine alternatif bir açıklama sunmaktadır. | |
dc.description.abstract | I consider a two-stage mixed duopoly game where a public firm proposes a capacity allocation and a private firm has the option to either accept the allocation and enter the market or reject it and not enter the market in the first stage and the firms engage in a price competition in the second stage. The private firm aims to maximize its profit whereas the public firm aims to maximize social welfare. I show that while the private firm operates at full capacity, the public firm bears excess capacity in the equilibrium even though capacity investment is costly. The theoretical model is highly relevant to the parking literature where the public firm represents on-street parking and the private firm represents a private parking garage. My finding provides alternative rationale for the advocated vacancy rate at on-street parking in the parking literature. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Ekonomi | tr_TR |
dc.subject | Economics | en_US |
dc.title | Excess capacity in a mixed oligopoly | |
dc.title.alternative | Karma oligopolde atıl kapasite | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-08 | |
dc.contributor.department | Ekonomi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Idle capacity | |
dc.subject.ytm | Oligopoly | |
dc.subject.ytm | Capacity | |
dc.subject.ytm | Capacity utilization | |
dc.subject.ytm | Nash balance | |
dc.subject.ytm | Competition | |
dc.subject.ytm | Parking | |
dc.identifier.yokid | 10150109 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SABANCI ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 483304 | |
dc.description.pages | 32 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |