Show simple item record

dc.contributor.advisorMamur, Nuray
dc.contributor.authorOkur, Hamit Emre
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:09Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:09Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229108
dc.description.abstractBu araştırmada, eğitim kurumları dışındaki sanatçı oluşumlarının bulundukları bölgede yaşayan toplumun sanat eğitimi ve kültürüne etkileri Uluslararası Knidos Kültür ve Sanat Akademisi (UKKSA) örnekleminden yola çıkılarak incelenmiştir. Araştırma kapsamında, kurumun yıllık sanat faaliyet alanları gözlemlenmiş, hedef ve misyonuna uygun olarak yöreye gelen kısa dönem gelen yerli ve yabancı ziyaretçiler ve sanatçıların UKKSA'nın sanatsal faaliyetlerini sosyal bağlamda nasıl değerlendirdikleri ortaya konulmuş ve faaliyet gösterdiği bölgede sunduğu sanat öğretim etkinliklerinin katılımcı öğrencilere katkıları incelenmiştir.Araştırmada nitel araştırma modellerinden `Temel Nitel Araştırma` deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde araştırmanın amacı doğrultusunda nitel araştırmanın geleneği içinde ortaya çıkmış amaçlı örnekleme yöntemlerinden yararlanılmıştır. Bu bağlamda çalışılacak kurumun belirlenmesinde UKKSA'nın konum itibariyle araştırmacıya ulaşılabilirlik imkânı vermesi nedeniyle uygun örneklemeden yararlanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu ise Muğla ilinin Datça ilçesinde UKKSA'dan sorumlu 1 yetkili ve 2016 sezonunda çalışmalarıyla etkinliklere katılan 3 yerli ve 3 yabancı uyruklu olmak üzere toplam 6 sanatçı, sezon içerisinde UKKSA'nın sanat eğitimi programından yararlanan 10 öğrenci ve faaliyetlere izleyici olarak katılan 3 ziyaretçi oluşturmuştur. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri; UKKSA'nın önceki dönemlerde gerçekleştirdikleri etkinliklerde tutulan kayıtlar ve faaliyet biçimleri, derneğin tüzüğü ve yazılı kayıtlarını içeren dokümanlar, kurum yetkilileri, katılımcı sanatçılar, ziyaretçi ve sanat eğitimi programlarına katılan çocuklarla yapılan görüşmeler ve araştırmacının gözlemlerini içeren araştırmacı saha günlüğü ve faaliyet ortamı gözlem formu yoluyla toplanmıştır. Araştırma verileri içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Araştırma sonuçları UKKSA gibi örgütlü sanat hareketlerinin topluma temel düzeyde sanat kültürü verme, sanata ilgiyi artırmada, onula temas etme ve etkileşime girmede, kültürlerarası etkileşime katkıda etkisinin olduğunu göstermektedir. UKKSA'nın büyükşehir gibi merkez noktalardan uzaktaki insanlarla etkileşimine dönük faaliyetleri sanatsal anlamda fırsat eşitliğine katkı olarak görülebilir. UKKSA gibi kuruluşlarında toplumsal uyuma katkısı göz ardı edilemeyecek derece büyüktür. Ancak bu faaliyetlerin kendi içerisinde bir takım aksaklıklarının yaşanmaması, yerli ve yabancı sanatçıların katılımının sürekliliğinin sağlanması ve farklı yaş gruplarının ilgileri doğrultusunda sanat eğitimi faaliyetleri ile sürdürülebilirliğinin sağlanması için daha fazla gönüllü desteğine ihtiyacı olduğu ortadadır.Anahtar Kelimeler: Sivil toplum kuruluşları, hayat boyu öğrenme, görsel sanatlar eğitimi, sanatçı oluşumları, Uluslararası Knidos Kültür ve Sanat Akademisi
dc.description.abstractIn this research, except for educational institutions, art institutions' effects to the living community in the region where these institutions are located have been tried to be examined with considering the sample of the International Knidos Culture and Art Academy (UKKSA/ IKCAA). Within the scope of the research, the annual art activity areas of the institution have been observed, what their mission and objectives are have been determined, how local and foreign visitors and artists who come to the region for short term- assessed artistic activities of IKCAA in social context has been revealed and contributions of artistic educational activities which were introduced to the region to participant students have been examined. In the research, as one of the qualitative research models `Basic Qualitative Research` design has been applied. For this purpose, purposeful/purposive sampling which is arisen out of qualitative research tradition, has been applied in line with the objective of the research, in order to determine working group of the research. In this context, to decide to institution to study, the appropriate sample has been utilized since location of IKCAA makes it possible to reach the researcher. The working group of this research consists of one person who is in charge of IKCAA in Datça, Muğla, three local and three foreign artist who attend with their art works in 2016, ten students who attend art education program and three visitors who participate in the activities as audience. In order to determine the working group of the study, the maximum diversity sample has been applied. Data of the study, records and activities held during previous IKCAA events have been compiled through interviews with the participant artists, interviews with children who participated in the activities, executives of institution, participant artists, visitors; charter of the foundation and documents which include written records, and researcher field diary which consists of observations of the researcher and observation form for activity area. The research data has been analysed through content analysis. The results of the research have shown that organized art movements such as the IKCAA influences intercultural interaction in creating a basic art culture in society, increasing artificiality, contacting and interacting with it. The activities of the IKCAA to interact with people from distant places such as the metropolitan area can be seen as an artistic contribution to the equality of opportunity. The contribution to social cohesion of organizations such as the IKCAA is too great not to be overlooked. However, it is obvious that these activities require more volunteer support not to have disruptions in it, to ensure the continuity of participation of artists from indigenous and different countries and to ensure the sustainability of art education activities in the interest of different age groups. Keywords: Non-governmental organizations, lifelong learning, visual arts education, artist formations, International Knidos Culture and Art Academyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleEğitim kurumları dışındaki sanat oluşumlarının toplumun sanat eğitimine etkileri (UKKSA örneği)
dc.title.alternativeExcept for educational institutions, art institutions' effects to art education of society (As an example, UKKSA/IKCAA)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLifelong learning
dc.subject.ytmAdult education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation establishments
dc.subject.ytmSocial interaction
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmSpecial education institutions
dc.subject.ytmInternational Knidos Culture and Art Academy
dc.subject.ytmPainting education
dc.identifier.yokid10164335
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481782
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess