Show simple item record

dc.contributor.advisorİnci, Eren
dc.contributor.authorSultan, Tariq
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:05Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:05Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229030
dc.description.abstractBu tez üç bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde, farklı zaman değerlerine sahip seyahat eden kişilerin bulunduğu ve bu kişilerin araba ve toplu taşıma arasında, bununla birlikte ulaştırma süresi konusunda seçim yaptığı basit bir statik model geliştirerek, kendi kendini finansmanın varlığını ve Pareto-optimal park ücretlendirilmesinin taslağını araştırıyoruz. Modelde, trafik yoğunluğunu azaltmak adına, kamu tarafından zamanla orantılı olarak artan bir park ücreti tahsil edilmektedir. Parklandırma taslağının Pareto-optimal olması ve aynı zamanda kendi kendine finansmanın, dışardan bir finansmana gerek duymadan, var olması için gerekli şartları bu modelden elde ediyoruz. Zaman değerinin spesifik fonksiyonel formları için Pareto-optimal ve kendi kendine finansmanı sağlayan sayısal analiz sonuçları da rapor edilmiştir. İkinci bölümde, bir yerel özel firmaya karşı bir kamu firmasının rekabet ettiği, bir üretim miktarı belirleme oyunundaki firmanın bilgi avantajının bu firmanın pazar lideri olmasındaki rolünü araştırarak, karma duopolideki firmaların içsel zamanlama kararları literatürüne katkı yapıyoruz. Asimetrik bilgi altında, iki firmadan birinin Stackelberg lideri olarak rol alabildiği ardışık hamle dengelerinin ancak küçük derecede talep şoku durumunda var olduğunu görüyoruz. Diğer yandan, talep şokunda yüksek varyans olduğunda, firmalardan sadece birinin maliyetli bilgi elde ettiğini ve bu bilginin o firmanin içsel bir şekilde pazar lideri olarak rol almasına yardım ettiğini görüyoruz. Üçüncü bölümde, kamu firmasının rakibi olan özel firmanın yabancılara ait olmasına izin veriyoruz. Yabancılara ait özel firmanın kamu firmasına kıyasla bilgi avantajı olduğunda, birden fazla denge durumu var olmaktadır, ve yüksek belirsizlik altında, sadece kamu firmasının maliyetli bilgi elde ederek içsel bir şekilde pazar lideri olarak rol aldığını buluyoruz.
dc.description.abstractThis dissertation comprises of three chapters. In the first chapter, we investigate the existence of self-financing and Pareto-optimal parking pricing scheme by developing a simple static model in which travelers, differing in terms of the value of time, optimally choose between the car and public transit as well as trip duration. To curb congestion, public authorities charge parking fee per unit of time. We derive condition(s) which may ensure the pricing scheme to be both Pareto-optimal and self-financing in the sense that no external funds are required. Numerical results, when the value of time follows some specific rational functional form have also been reported that guarantees the existence of Pareto-optimal and self-financing price scheme. In the second chapter, we contribute to the literature on endogenous timing in a mixed duopoly, where a public firm is competing against a domestic private firm, by exploring the role of information advantage by a firm to act as a market leader in a quantity setting game. We find that under asymmetric information, both type of Stackelberg equilibria with either firm acting as a leader coexist only for the low variance of the demand shock. However, under high variance, only one of the firms acquires costly information which helps it to endogenously act as a market leader. In the third chapter, we allow the public firm to have a foreign-owned private competitor. We find that when the foreign-owned private firm is informed, multiple equilibria co-exist and under high uncertainty only the public firm acquires costly information and endogenously acts as a market leader.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEssays on the economics of parking and mixed oligopoly
dc.title.alternativeParklanmanın ekonomisi ve karma oligopol piyasalar hakkında makaleler
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-06-08
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPricing
dc.subject.ytmRemuneration
dc.subject.ytmWage fixing
dc.subject.ytmTime-cost analysis
dc.subject.ytmDemand
dc.subject.ytmOligopoly
dc.subject.ytmParking
dc.subject.ytmTiming
dc.identifier.yokid10201271
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529872
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineEkonomi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess