Show simple item record

dc.contributor.advisorCan, Bilge
dc.contributor.authorYildirim, Cennet
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:02Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:02Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229003
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı fen öğretiminde argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme uygulamalarının yedinci sınıf öğrencilerinin sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına, problem çözme becerilerine yönelik algılarına ve kavramsal anlamalarına olan etkisini belirlemektir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenme yöntemine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi de amaçlanmıştır. Araştırma modeli 2x2 Solomon dört gruplu deneysel desendir. Solomon deneysel desende iki deney ve iki kontrol grubu bulunmaktadır. Bunlardan birinci deney ile kontrol grupları araştırmada kullanılan veri toplama araçlarını ön test ve son test olarak alırken, ikinci deney ile kontrol grupları ise araştırmada kullanılan veri toplama araçlarını sadece son test olarak almaktadır. Böylelikle aynı zamanda ön testin sonuçlar üzerinde herhangi bir etkisinin olup olmadığı da araştırılmıştır. Fen Bilimleri dersi yedinci sınıf `Kuvvet ve Enerji` ünitesinde sürdürülen ve araştırmacının kendisi tarafından uygulanan çalışmada deney gruplarında öğretim argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmeyle, kontrol gruplarında ise yedinci sınıf fen bilimleri ders kitabında yer alan etkinlik ve uygulamalarla gerçekleştirilmiştir. Deney 1 ve Kontrol 1 gruplarına araştırmanın başında ön test olarak verilmiş olan `Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği` `Ortaokul Öğrencileri İçin Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği` ve `Kavramsal Anlama Testi` araştırmanın sonunda Deney 1, Deney 2, Kontrol 1 ve Kontrol 2 gruplarında son test olarak kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna bağlı olarak; 1. Sorgulayıcı Öğrenme Becerileri Algıları bakımından; deney ile kontrol gruplarının son test puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Ayrıca ön testin yapılmasının sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları bakımından deney ile kontrol gruplarında öğrenmeye etkisi saptanmamıştır.2. Problem Çözme Becerileri Algıları bakımından; deney ile kontrol gruplarının son test puanları arasında anlamlı bir fark yoktur. Ayrıca ön testin yapılmasının problem çözme becerileri algıları bakımından deney ile kontrol gruplarında öğrenmeye etkisi saptanmamıştır.3. Kavramsal Anlama Düzeyleri bakımından; deney ile kontrol gruplarının son test puanları arasında anlamlı düzeyde bir fark belirlenmiştir. Deney grubu ile kontrol grubunun ön test – son test sonuçları arasında son test lehine anlamlı düzeyde fark belirlenmiştir. Bunun yanında ön testin yapılmasının kavramsal anlama düzeyleri bakımından deney ve kontrol gruplarında öğrenmeye etkisi saptanmamıştır.Ayrıca, deney grubundaki öğrencilerle gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmelerden, öğrencilerin argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin sürece ve öğrenmeleri üzerine etkileriyle ilgili olumlu görüşlere sahip oldukları görülmüştür. Sonuç olarak gerçekleştirilen bu araştırmanın Fen Bilimleri dersi öğretim programında argümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin kullanılmasının etkileri üzerine literatüre katkı sağlayacağı ve konuyla ilgili yapılacak olan yeni çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.Anahtar Kelimeler: Fen Öğretimi, Probleme Dayalı Öğrenme, Argümantasyon, Sorgulayıcı Öğrenme.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of the using argumentation supported problem based learning in science instruction on seventh grade students' ınquiry learning skills perceptions, problem solving skills perceptions, and levels of conceptual understanding. Besides, the finding out of students' views about the argumentation supported problem based learning have been purposed. The model of the study was 2x2 Solomon four grouped empirical design. The data collection tools were introduced to the first experiment and control group as pre test-post test; however, the second ones only received the data collection tool as post test. The study was put into practice through the sciece lesson of seventh grade `Force and Enegy` unit and was applied by the researcher. The method for the experimental groups was argumentation-assisted problem based learning method where the control groups received science lesson instructiom program. Experimental 1 Group and Control 1 Group were given `Inquiry Learning Skills Perceptions Scale`, `Problem Solving Skills Perceptions Scale` and `Conceptual Understanding Quiz` in the beginning of the study; where the Experimental 1 Group, Experimental 2 Group, Control 1 Group and Control 2 Group were given the same scales as post test.Based on the outcome of the study: 1. There wasn't any significant difference in terms of Inquiry Learning Skills Perceptions in the post tests of the experimental and control groups. In addition, there were no effects of the execution of pre test on the learning (by means of ınquiry learning skills perceptions) of experimental and control groups.2. There wasn't any significant difference in terms of Problem Solving Skills Perceptions in the post tests of the experimental and control groups. In addition, there were no effects of the execution of pre test on the learning (by means of problem solving skills perceptions) of experimental and control groups.3. There was significant difference in terms of Levels of Conceptual Understanding in the post tests of the experimental and control groups. There was a significant difference to the advantage of post test between the pre test and post test of the experimental group and control group. In addition, there were no effects of the execution of pre test on the learning (by means of levels of conceptual understanding) of experimental and control groups.Besides, in the outcome of semi-constructed interviews carried out with students who are in the experimental groups it has been concluded that all of the interviewers' views about the effects of argumentation supported problem based learning on process and learning are positive. Consequently this study carried out is thought to contribute to the literacy on the effects of the using argumentation supported problem based learning and to guide the new studies related to this subject.Key words: Science Instruction, Problem Based Leaarning, Argumentation, Inquiry Learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleArgümantasyon destekli probleme dayalı öğrenmenin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme ile problem çözme becerilerine ve kavramsal anlamalarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of argumentation supported problem based learning on students' inquiry learning skills and problem solving skills and levels of conceptual understanding
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-10-16
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmConceptual learning
dc.subject.ytmConceptual skill
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmArgumentation
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmInquisitorial teaching
dc.subject.ytmProblem solving
dc.identifier.yokid10167761
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481790
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess