Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamalarının fen öğretimine yansımaları
dc.contributor.advisor | Bağ, Hüseyin | |
dc.contributor.author | Karakaş, Aytaç | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:24:03Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:24:03Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2020-11-14 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228996 | |
dc.description.abstract | Kaliteli STEM eğitimi, Ülkemizin küresel alanda rekabet edebilmesinde veöğrencilerimizin 21. yüzyıl işgücünün taleplerine hazırlanmasında kilit bir roloynamaktadır. STEM, öğrenciler arasındaki iş birliği, iletişim, eleştirel ve yaratıcıdüşünce düzeylerini artırmak için gerçekçi bir problem çözme yaklaşımı kullanır. Bunedenle okullarda STEM entegrasyonu kullanılması beklenmektedir. Bununla birlikte,öğretmenler, bilgi ve tecrübe eksikliğinden dolayı STEM entegrasyonunu kendisınıflarında uygulamada çeşitli zorluklarla karşılaşmaktadırlar. Bu nedenle, kaliteliSTEM entegrasyonu eğitimi öğretmenlerin sınıflarında başarılı bir şekilde STEMentegrasyonu uygulamaları yapmaları ve öğrencilerinin STEM disiplinlerine yönelikolumlu tutum geliştirmeleri konusunda önemli bir rol oynamaktadır. Bu yüksek kalitelieğitimleri sağlamak için STEM entegrasyonu ile ilgili öğretmenlerin algılarını ve sınıf içiuygulamalarını anlamak önemlidir.Bu çalışmanın amacı; öğretmenlerin STEM entegrasyonuna ilişkin algılarını, sınıfiçi STEM entegrasyon uygulamalarını, STEM entegrasyonu sağlama noktasında özyeterlikalgılarını ve bu öğretmenlerin STEM entegrasyonu sağladıkları sınıflardaöğrenim görmekte olan öğrencilerin STEM tutumlarını araştırmaktır. Bu çalışmadakarma yöntem araştırması kullanılmıştır. Bu çalışma, aşağıdaki araştırma sorularını elealmaktadır: 1) STEM entegrasyonunun öğrencilerin STEM tutumlarına olan etkisi nedir?2) Fen bilgisi öğretmenlerinin STEM entegrasyonu uygulamaları nelerdir? 3) Fen bilgisiöğretmenlerinin STEM entegrasyonu hakkındaki genel algıları nelerdir? 4) Fen bilgisiöğretmenlerinin STEM entegrasyonuyla ilgili algıları ve anlayışlarıyla sınıftakiuygulamaları arasında olası bağlantılar mevcut mudur? 5) Fen bilgisi öğretmenlerininSTEM entegrasyonu sağlamaları konusunda öz-yeterlik algıları nedir?Bu çalışma, Öğrencilerin STEM disiplinlerine yönelik tutumlarını, öğretmenlerinalgılarını ve sınıf içi uygulamalarını keşfetmeyi amaçlamaktadır. Araştırmada elde edilenbulgular, fen bilgisi öğretmenlerinin STEM entegrasyonu algılarının gerçek yaşamproblemlerini çözme, uygulama ve mühendislik tasarım süreci üzerine odaklandıklarınıgöstermektedir.Anahtar Kelimeler: STEM Entegrasyonu, Öz-yeterlik, Tutum, Fen Eğitimi | |
dc.description.abstract | Quality STEM education plays a key role in the global competitiveness of Turkeyand preparing our students for the demands of the 21st century labor force. STEM utilizesa realistic problem-solving approach to increase collaboration, communication, criticaland creative thinking levels among students. Thus, STEM integration is expected to berealized in schools. However, due to the lack of knowledge and experience, teachers arefaced with various difficulties in implementing STEM integration in their classrooms.Therefore, quality STEM integration education plays a crucial role in the implementationof STEM integration applications successfully in classrooms and in development ofpositive attitudes towards STEM disciplines by the students. To provide theabovementioned high quality education, it is imperative to understand the perceptions ofteachers on STEM integration and in-classroom applications.The objective of the present study was to investigate teachers' perceptions onSTEM integration, in-classroom STEM integration applications, their self-efficacyperceptions about implementation of the STEM integration, and attitudes of the studentsin STEM-integrated classrooms towards STEM. In the present study, mixed researchmethodology was utilized. This study addressed the following research questions: 1)What is the impact of STEM integration on students' attitudes towards STEM? 2)Which STEM integration applications are used by science teachers? 3) What are thegeneral perceptions of science teachers about STEM integration? 4) Are thereconnections between the perceptions of science teachers about STEM integration andtheir in-classroom applications? 5) What are the self-efficacy perceptions of scienceteachers on implementing STEM integration?The present study aimed to explore students' attitudes towards STEM disciplines,teachers' STEM perceptions and in-classroom applications. Study findings demonstrated that the perceptions of science teachers on STEM integration were focused on solvingreal-life problems, and application and engineering design processes. Through STEMintegration focused vocational learning, self-efficacy skills and skill to master STEMapplications of the teachers would improve and thus, they would be able to prepare theirstudents for the 21st century labor force.Key Words: STEM Integration, Self-efficacy, Attitude, Science Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamalarının fen öğretimine yansımaları | |
dc.title.alternative | Reflections of the implementations of science, engineering, technology and maths(STEM) on science teaching | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-14 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | STEM training method | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Integration | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.identifier.yokid | 10170070 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 481777 | |
dc.description.pages | 252 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |