Show simple item record

dc.contributor.advisorBarlo, Mehmet
dc.contributor.authorÖzkaya, Özde
dc.date.accessioned2020-12-10T09:23:50Z
dc.date.available2020-12-10T09:23:50Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228831
dc.description.abstractBu tezde, Ghirardato, Maccheroni, ve Marinacci (2004)'ün muğlaklık içeren tercihler üzerine yaptıkları varsayımları kabul edip, bu varsayımları menü içeren durumlara, önermekte olduğumuz ılımlı bir koşul altında genişleterek, bir çoklu-benlik temsil sonucunu kanıtlıyoruz. Böylelikle, karar vericinin şu şekilde davranıyormuş gibi hareket ettiğini meşrulaştırmaktayız: Karar verici birey bir menüyü değerlendirken, menü ile alakalı belirli bir olasılık ile menüdeki en iyi alternatifi seçecek olan benliğinin ortaya çıkacağını, kalan olasılıkla da hangi benliğinin ortaya çıkacağını ve hangi alternatifin tüketileceğini bilememesi sebebi ile muğlaklık durumu ile karşılaşacağını düşünür. Buna ek olarak, daha kısıtlayıcı bir koşul altında, ortaya çıkardığımız çoklu-benlik temsil sonucunun, ikili-benlik tensil sonucuna dönüştüğünü gösteriyoruz. Son olarak, elde ettiğimiz temsil sonuçlarının, bazı alakalı ayartı modelleri ile karşılaştırmalı analizini yapıp, bu ayartı modellerinin en önemli varsayımlarının, bizim temsil sonucumuz ile elde edilebildiğini gösteriyoruz.
dc.description.abstractEmploying the well-accepted axioms of Ghirardato, Maccheroni and Marinacci (2004) on preferences under ambiguity and extending them to the case with menus while using a mild condition, we obtain a multiple-selves representation. As a result, when evaluating a menu the decision maker can be thought to imagine that with some menu-dependent probability his/her `ego` is in charge and he/she consumes the best alternative, whereas with the remaining probability the decision maker faces an ambiguity about his/her consumption as he/she does not know which one of his/her `alter egos` is to decide. We also show that our multiple-selves representation transforms into a dual-self representation under a more restrictive condition. Finally, the relation of our representation theorem with some models of temptation is analyzed and we show that our representation result delivers their key axioms concerning temptation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleTemptation as a result of ambiguity
dc.title.alternativeMuğlaklık sonucunda ayartı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-16
dc.contributor.departmentEkonomi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMenu
dc.subject.ytmTemptation
dc.subject.ytmSelf-discrepancy
dc.subject.ytmAmbiguity Aversion
dc.identifier.yokid10205004
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530389
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess