Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirci, Kerim
dc.contributor.authorBaykal, Mevlüt
dc.date.accessioned2020-12-10T09:23:38Z
dc.date.available2020-12-10T09:23:38Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-11-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228679
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çocukların konuşurken yaptığı sözcük yanlışları, mantık yanlışları ve telaffuzdan kaynaklanan dil kullanım yanlışlarının sebeplerinin araştırılmasıdır. Daha sonra bu yanlışların analoji, yakıştırma, kalıplaşma, son ekleme, kısaltma, ödünçleme, yerlileştirme, derleme, tipik/karakteristik deyiş, birleştirme, ikileme, değiştirim, metatez, çocuk dili ve mantıksallaştırma adı verilen sözcük oluşturma yöntemlerinden hangisi kullanılarak oluşturulduğunun tespit edilmesidir. Seçilen okullardan 2-6 yaş arası çocukların sözcükleri, veri toplama aracı olarak önceden hazırlanan üç sayfalık form yardımıyla toplanıp içerik analizi tekniği kullanılarak kategorize edilmiş, ait olduğu kavramlara göre listelenmiştir. Yurt dışında konuyla ilgili çokça araştırma yapılmasına rağmen, ülkemizde yeterince işlenmeyen bu konuya katkı sağlanmaya çalışılacaktır. Çocukların dile kazandırdığı birçok sözcüğü dikkate aldığımızda konunun önemi ortaya çıkmaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the causes of language usage errors caused by the word errors, logic errors and pronouncements made by children during the conversation. After that; another reason of this project is to determine which word formation methods named analogy, made-up words, stereotype, suffixation, abbreviation, borrowing, purification, characteristic expression, compounding, combination, reduplication, substation, metathesis, child language, logical naming are used to find the reasons of the mistakes. The words of between 2-6 age children from chosen schools were listed to a belonged concept after categorized by using content analysis technique with the help of 3 pages form that arranged before as data collection tool. Despite the fact that, lots of research has been made in abroad, there is not much research in Turkey and this project will contribute this issue. When we consider the words that are used by children, the importance of the issue will be understood more.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.title2-6 yaş arası çocukların dil kullanımı üzerine bir inceleme: Denizli örneği
dc.title.alternativeA review on the using language of children between 2-6 ages: Example of Denizli
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-11-14
dc.contributor.departmentSosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmLanguage usage
dc.subject.ytmLinguistic mistakes
dc.subject.ytmChild language
dc.subject.ytmPronunciation
dc.subject.ytmAbbreviations
dc.subject.ytmLogical naming
dc.identifier.yokid10181417
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495712
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess