Ortaöğretim öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile değişmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Abdurrahman | |
dc.contributor.author | Avci, Ersal Ersin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:23:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:23:37Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-04-09 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228664 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile değişmeye ilişkin tutumları arasında nasıl bir ilişki olduğunun ortaya konulması olarak belirlenmiştir. Araştırmanın evrenini Denizli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkez ilçelerde bulunan resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmaya basit tesadüfi örneklemeye göre iki merkez ilçeden toplam 405 öğretmen alınmıştır. Araştırma kapsamında katılımcıların görüşlerini almak üzere `Öğretmen Öz Yeterlik Ölçeği` ve `Değişmeye İlişkin Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Araştırma sonucunda:1.Araştırma kapsamında Denizli merkez ilçelerinde görev yapan ortaöğretim öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun öz yeterliklerini oldukça yüksek gördüğü ve mesleki açıdan kendilerini oldukça yeterli gördükleri, 2.Katılımcıların değişmeye ilişkin tutumlarının yüksek oranda (Tamamen Katılıyorum) olduğu,3.Katılımcıların öz yeterlik algıları ile değişmeye ilişkin tutumları incelendiğinde aralarında olumlu yönde düşük ilişki olduğu,4.Ortaöğretim öğretmenlerinin öz yeterlik algıları arttıkça değişmeye ilişkin tutumlarının da arttığı, 5.Sonuç olarak araştırma kapsamında ortaöğretim öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun kendi öz yeterliklerini oldukça yüksek gördüğü, mesleki açıdan kendilerini değişmeye açık ve oldukça yeterli gördükleri ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to determine the relations between high school teachers' self efficacy and their attitudes towards change. The population of the study consisted of the high school teachers working in state schools affiliated with Denizli Directorate of National Education in central districts of Denizli. Through simple random sampling, 405 teachers working in the central districts of Denizli included in the study. In the scope of the research to get the views of the participants `Teachers' Self Efficacy Scale` and `Attitudes Towards Change Scale` were used.As a result of the study:1.In the scope of the research, high school teachers who served in the center districts of Denizli considered themselves highly effective and quite professionally enough,2.Regarding the change of the attitudes of a high percentage of the participants (completely agree)3.Examining the participants self efficacy and their attitudes towards change, there was a positive low relation between them,4.As the high school teachers' self efficacy increases, their attitudes towards change increases at the same time,5.As a result, in the scope of the study the vast majority of the high school teachers regarded their self efficacy fairly high and also from a professionally perspective open to change and quite effective. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaöğretim öğretmenlerinin öz yeterlikleri ile değişmeye ilişkin tutumları arasındaki ilişkiler | |
dc.title.alternative | The relations between high school teachers' self efficacy and their attitudes towards change | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-04-09 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | High schools teachers | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.identifier.yokid | 10190988 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 506286 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |