Show simple item record

dc.contributor.advisorPaker, Turan
dc.contributor.authorDoğan, Nurgül
dc.date.accessioned2020-12-10T09:23:20Z
dc.date.available2020-12-10T09:23:20Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228397
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Uşak Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 2017-2018 güz döneminde öğrenim gören 52 hazırlık okulu öğrencisinin İngilizce yazmayı öğrenmek için Edmodo'yu kullanmaya yönelik algılarını tespit etmektir. Katılımcılar bir dönem boyunca İngilizce yazma derslerinde Edmodo'yu işbirlikçi ve etkileşimli olarak kullanmışlardır. Dönem boyunca öğrenciler dokuz yazma çalışmasını tamamlamış ve öğretmen onlara bazı ders materyalleri sağlamıştır. Ayrıca, öğrenciler tüm notlarını ve yazma çalışmalarını Edmodo üzerinden görüntüleyebilmişlerdir. Bir akademik dönem boyunca Edmodo kullanımının ardından veriler toplanmıştır. Veri toplamak için karma araştırma tasarımın yakınsak paralel modeli uyarlanmıştır. Nicel veriler ve nitel veriler ayrı ayrı toplanmış ve analiz edilmiş, sonra birbirleriyle ilişkilendirilip yorumlanmıştır. Nicel verilerin toplanması için, İngilizce yazma derslerinde Edmodo kullanımıyla ilgili 40 maddeden oluşan bir anket uygulanmıştır. Nitel verilerin toplanması için rastgele seçilen yedi öğrenciye dört açık uçlu soru sorularak röportaj yapılmıştır. SPSS 23 yazılım programından elde edilen nicel sonuçların ve içerik analizine dayanan nitel sonuçların birbiriyle tutarlı olduğu saptanmış ve birbirlerini destekledikleri görülmüştür. Sonuçlar, katılımcıların çoğunluğunun Edmodo' dan memnun olduklarını ve İngilizce yazma dersleri için Edmodo' yu kullanmayı sevdiklerini göstermiştir. Katılımcılar Edmodo sayesinde İngilizce yazmanın daha keyifli hale geldiğini bildirmişlerdir. Önemli bir sonuç olarak, katılımcılar Edmodo sayesinde yazma becerilerinin geliştiğini düşündüklerini belirtmişlerdir. Öte yandan, öğrenciler işbirlikçi yazma çalışmalarını takdir etmişlerdir. Katılımcılar, Google Dokümanlar üzerinden yaptıkları yazma çalışmaları sayesinde hem akranlarından hem de öğretmenlerinden çok şey öğrendiklerini bildirmişlerdir. Öğrenciler ayrıca, tüm çalışmalarını ve ders materyallerini Edmodo'da saklayabildiklerinden, ilerlemelerini gözlemleyebileceklerini onaylamışlardır.Anahtar Kelimeler: Edmodo, İşbirlikçi Yazma, Sosyal Yapılandırmacılık, E-portföy, Google Dokümanlar
dc.description.abstractThe aim of this study was to identify perceptions of 52 preparatory school students, who were studying at Uşak University Foreign Languages School in 2017-2018 Academic Fall semester towards using Edmodo to learn how to write in English. The participants used Edmodo collaboratively and interactively for EFL writing classes throughout one semester. During the semester, the students completed nine writing tasks, and the teacher provided them with some course materials. Besides, the students were able to view all their grades and work via Edmodo. Upon using Edmodo for EFL writing classes for one semester, the data were collected. In order to collect the data, convergent parallel design of mixed design was adopted. Quantitative data and qualitative data were collected and analyzed separately, then they were related and interpreted together. To collect quantitative data a 5-point likert scale type questionnaire which was composed of 40 items about the use of Edmodo in ELF writing classes was applied. To collect qualitative data, randomly chosen seven students were interviewed with the four open-ended questions. The quantitative results obtained from SPSS 23 software program and the qualitative results based on the content analysis were found to be consistent and supported each other. The results showed that overall the majority of the participants were content with Edmodo and they liked using Edmodo for their EFL writing classes. The participants believed that Edmodo made writing in English enjoyable. As a significant result, the participants thought that their writing skills improved thanks to using Edmodo for writing. On the other hand, the students appreciated collaborative writing tasks. They thought that thanks to Google Docs writing tasks, they learnt a lot both from their peers and their teacher by collaborating. The students also believed that they could observe their progress because they were able to store all their works and course materials on Edmodo.Keywords: Edmodo, Collaborative Writing, Social Constructivism, E-portfolio, Google Docsen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleCollaborative social learning: Using edmodo as a social platform to teach efl writing for preparatory school students
dc.title.alternativeİş birlikçi sosyal öğrenme: Üniversite hazırlık öğrencilerine İngilizce yazmayı öğretmede edmodo'yu sosyal bir platform olarak kullanma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-24
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmSocial learning
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmConstructivism
dc.subject.ytmWriting training
dc.subject.ytmEdmodo
dc.identifier.yokid10235870
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid544040
dc.description.pages122
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess