Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyüzlüer, Fatıma
dc.contributor.authorÖnderoğlu, Ufuk Alper
dc.date.accessioned2020-12-10T09:23:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:23:12Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228278
dc.description.abstractBu araştırmada temeldeki amaç, müzik öğretmeni yetiştiren kurumlarda keman eğitimi alan müzik öğretmenlerinin ortaokul kurumlarında çalışmaya başladıktan sonra karşılaştıkları güçlüklerin tespit edilerek ortaya konması ve çözüm önerileri getirilmesidir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden betimsel model uygulanmış ve konunun içeriği gereği alan taraması yapılmıştır. Bunun için açık uçlu anket soruları hazırlanarak bir ön çalışma yapılmış ve Denizli'de özel ve resmi ortaokullarda çalışan 28 müzik öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda ana dalı keman olan müzik öğretmenlerinin yaşadıkları güçlükler; müzik sınıflarının eksikliği, ders saatlerinin yetersizliği, öğrencilerin, idarecilerin ve diğer öğretmenlerin müzik dersine karşı olumsuz tutum ve davranışları, sınıflardaki yalıtım sorunu ve Türk Müziği alanındaki eğitim yetersizliği olarak belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to determine the difficulties encountered in the secondary schools by the music teachers who have studied violin in institutions that train music teachers, and to present solutions. In this study, a descriptive model, one of the quantitative research methods, was applied and due to the nature of the subject area scan was performed. For this purpose, open-ended survey questions were prepared and a preliminary study was performed and it was applied to 28 music teachers working in private and public secondary schools in Denizli. As a result of the research, the main problems encountered by the music teachers major in violin, the lack of music classes, lack of course hours, the negative attitudes and behaviors of students, administrators and other teachers towards the music lesson, the isolation problem in the classrooms and the lack of education in the field of Turkish Music were determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleAnadalı keman olan müzik öğretmenlerinin ortaokul müzik dersinde karşılaştığı sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeProblems encountered by the music teachers major in violin in the secondary school music course and solution proposals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-22
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmString instruments
dc.subject.ytmViolin
dc.subject.ytmMusic
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmSecondary school teachers
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.identifier.yokid10256583
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552249
dc.description.pages62
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess