Lisansüstü eğitim alan öğretmenlere ilişkin yönetici tutumları
dc.contributor.advisor | Tanrıöğen, Zeynep Meral | |
dc.contributor.author | Akay Tahmaz, Serçin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:23:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:23:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-03 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228233 | |
dc.description.abstract | Öğretmenlerin kendilerini geliştirebilmek amacı ile lisansüstü eğitim almaları,yöneticilerin lisansüstü eğitim alan veya almakta olan öğretmenlere bakış açısı ile deilintilidir. Bu çalışmada yöneticilerin, lisansüstü eğitim gören ve görmekte olanöğretmenlere ilişkin tutumlarının ne düzeyde olduğunu saptamak amaçlanmıştır. Buaraştırmanın yöntemi nicel araştırma modellerinden genel tarama modelidir. Araştırmanınevrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Antalya ili merkez ilçede görev yapan 1003okul müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini tesadüfiörnekleme yöntemi ile belirlenmiş 229 okul müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır.Çalışmada veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından 20 soruluk iki boyutlu LisansüstüTutum Ölçeği (LTÖ) geliştirilmiş, araştırma verileri bu ölçek aracılığıyla toplanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre okul müdür ve müdür yardımcılarının genel olarakyüksek lisans ve doktora yapan öğretmenler ile ilgili olumlu düşüncelere vedeğerlendirmelere sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Okul müdürlerinin YüksekLisans/Doktora Yapan Öğretmenlere Yönelik Destekleyici Tutum düzeylerinin %76,85,Çekimser Tutum düzeyleri %53,46 olarak belirlenmiştir.Mesleki çalışma süresi, görevi ve yaşı farklı yöneticiler arasında YüksekLisans/Doktora Yapan Öğretmenlere Yönelik Tutum puanları bakımından istatistikselanlamlı fark bulunmadığı görülmüştür. Lisans mezunlarının yüksek lisans/doktora yapanöğretmenlere yönelik çekimser tutum puanının daha yüksek olduğu, yani daha çekimseryaklaştıkları belirlenirken, destekleyici tutum puanları bakımından anlamlı bir farkolmadığı görülmüştür. Kadın ve erkek yöneticiler arasında Yüksek Lisans/Doktora YapanÖğretmenlere Yönelik Destekleyici ve Çekimser Tutum puanları bakımından istatistikselanlamlı fark vardır. Kadın yöneticilerin, erkek yöneticilere göre destekleyici tutum puanıviiidaha yüksekken, çekimser tutum puanının daha düşük olduğu yani kadın yöneticilerinyüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere daha destekleyici ve daha az çekimseryaklaştıkları sonucuna varılmıştır. Alana göre destekleyici tutum puanları açısındananlamlı bir fark varken, çekimser tutum puanları açışımdan anlamlı bir farkbulunmamaktadır. Alanı sınıf öğretmenliği olan yöneticiler, alanı fen bilimleri olanyöneticilere göre yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere yönelik daha destekleyicitutuma sahiptir. Alanı fen bilimleri öğretmenliği olan yöneticiler, diğer alanlardakiyöneticilere göre yüksek lisans/doktora yapan öğretmenlere yönelik daha destekleyicitutuma sahiptir. | |
dc.description.abstract | Teachers' postgraduate education in order to improve themselves is also relatedto the point of view of the administrators to the teachers who are receiving or receivinggraduate education. In this study, it is aimed to determine the perspectives of theadministrators towards the teachers who are studying and studying at graduate level. Themethod of this research is the general screening model, one of the quantitative researchmodels. The population of the research consists of 1003 school principals and assistantprincipals working in the central district of Antalya province in the 2017-2018 academicyear.The sample of the study consisted of 229 school principals and principal successorsdetermined by random sampling method. In order to collect data, the researcher developeda two-dimensional Graduate Attitude Scale (IQS) with 20 questions and the research datawas collected through this scale. According to the findings of the study, it was found outthat school principals and assistant principals had positive thoughts and evaluations aboutteachers who were doing graduate and doctoral studies in general. 76.85% of thesupportive attitudes of the principals towards the Master / Doctorate Teachers and 53.46%of the abstaining attitudes were determined.It was observed that there was no statistically significant difference between theadministrators who had different working time, duty and age in terms of Attitude TowardsMaster / Doctorate Teachers. It was observed that there was no significant difference interms of supportive attitude scores when it was determined that the abstaining attitudescore of the undergraduate graduates towards the master / doctorate teachers was higher.There is a statistically significant difference between the male and female administrators interms of the Supporting and Abstaining Attitudes Towards Master / Doctorate Teachers. It was concluded that while female supporters had higher supportive attitude score than maleadministrators, abstaining attitude score was lower, that is, female administratorsapproached more supportive and less abstaining teachers than master / doctorate teachers.While there is a significant difference in terms of supportive attitude scores according tothe field, there is no significant difference in terms of abstention attitude scores.Administrators with a field of classroom teaching have a more supportive attitude towardsteachers who have a master's / doctoral degree than those with a field of science.Administrators in the field of science teaching have a more supportive attitude towardsteachers doing graduate / doctoral studies than other administrators in other fields. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Lisansüstü eğitim alan öğretmenlere ilişkin yönetici tutumları | |
dc.title.alternative | Executive attitudes towards graduate students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-03 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Graduate | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Doctorate | |
dc.subject.ytm | Graduate programs | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Postgraduate education | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 10263066 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562359 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |