Show simple item record

dc.contributor.advisorSusar, Fatma
dc.contributor.authorSalgut, Emel
dc.date.accessioned2020-12-10T09:23:03Z
dc.date.available2020-12-10T09:23:03Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-04
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/228199
dc.description.abstractOkul öncesi eğitim ilk okuma yazmaya hazırlık açısından büyük bir öneme sahiptir. Ancak her öğrencinin okul öncesi eğitim almaması, bazı becerileri kazanamadan ilkokula başlaması okuma yazma sürecinde bir takım sorunların yaşanmasına sebep olmaktadır. Bu süreçte yaşanan sorunlar öğretmen, veli, okul öncesi eğitim almayan öğrenci ve sınıftaki diğer öğrenciler için eğitim öğretim faaliyetlerinden beklenen verimliliğin aksamasına da neden olabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, Denizli ilinde MEB'e bağlı ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma sürecine etkisine ilişkin görüşlerini belirlemek, okul öncesi eğitim almamış öğrencilerle yaşadıkları sorunları saptamak, bu sorunların nedenlerini ve çözüm önerilerini tespit etmektir. Bu araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında, Denizli'nin merkez ilçelerindeki (Merkezefendi ve Pamukkale)ilkokullarda görev yapan 1. ve 2. sınıf öğretmenleri ile gerçekleştirilmiştir (n=246; kadın=132, erkek=114). Araştırmada karma yöntem çeşitlerinden açıklayıcı desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, tarama (survey) yöntemine, nitel boyutunda ise görüşme tekniğine başvurulmuştur (n=75; kadın=40, erkek=35).Verilerin elde edilmesinde araştırma kapsamında geliştirilmiş olan 'Sınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma sürecine etkisi' ölçeğinden yararlanılmıştır. Ölçek okul öncesi eğitim alan ve almayan olmak üzere iki farklı ölçeği kapsamaktadır. Görüşmeler sırasında yarı yapılandırılmış görüşme formundan faydalanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde yüzde, frekans Mann Whitney-U,Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Katılımcıların OÖE alan ve almayan ölçeğinden aldıkları puanlarda cinsiyet, kıdeme göre farklılık görülmezken, öğrenim gören öğrenci sayısına göre farklılık görülmüştür. Okul öncesi eğitim alan öğrencilerin almayan öğrencilere kıyasla okul ve sınıf kurallarına uyum sorunu yaşamadıkları saptanmıştır.Anahtar kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, İlk Okuma Yazma, Sınıf Öğretmeni, Öğrenci.
dc.description.abstractPre School Education have great importance for the preparation for the first literacy process. However, each students does not getting pre-school education and could not gain some of skills causes some problems at first literacy process. The problems experienced in this process may lead to disruption of the expected efficiency of education activities for the students who do not get pre-school education, teacher, parents and the other students in the primary school. The aim of this research is to determine the opinions of the primary school teachers, who is working at the primary schools that affiliated Ministry of Education in Denizli province, on the effect of pre-school education on the first literacy process, to determine the problems with the students in the first literacy process and to get the opinions of the teachers about the reasons of these problems and their solutions. This research was done in 2015/2016 with the first and second grade primary school teachers in the central districts of Denizli province (Merkezefendi and Pamukkale) (n=246; woman=132, man=114). In this research, descriptive pattern, one of the mixed methods, was used. In the quantitative dimension of the research, the survey method was used and the interview technique was used in the qualitative dimension(n=75; woman=40, man=35). According to the opinions of the primary room teachers who were developed with in the scope of the research, the effect of pre-school education on the first literacy process was used. The scale includes two different scales: pre-school education and non-preschool education. During the interviews, semi-structured interview form wasused. Percent age and frequency Mann Whitney-U, Kruskal Wallis tests were used to analyze the data. The scores of the participants on the scale of pre-school and non-preschool education, while there was no difference between the scores of gender, seniority, there was difference according to the number of students who got education. It was determined that the students who had pre-school education did not have any problems of adapting to the school and class rules compared to the students who did not.Keywords: Preschool education, First literacy, Primary school teacher, Student.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin görüşlerine göre okul öncesi eğitimin ilk okuma yazma sürecine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of the pre-school education on the first literacy process according to views of the class teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-04
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10291166
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid587640
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess