Show simple item record

dc.contributor.advisorKunt, Muammer
dc.contributor.authorBozak, Ali
dc.date.accessioned2020-12-10T09:22:46Z
dc.date.available2020-12-10T09:22:46Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227971
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı meslek liselerinin bilişim teknolojileri alanında öğrenim gören öğrencilerin işletmelerde beceri eğitiminde karşılaştıkları sorunları belirlemek ve bu sorunların çözümüne yönelik öneriler üretmektir. Araştırmanın evrenini Denizli ilinde bulunan meslek liselerinin, Mesleki Eğitim Kanunu'na göre işletmelerde beceri eğitimi yapan, bilişim teknolojileri alanı 12. sınıf öğrencileri ve koordinatör öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde öğrenim gören 193 son sınıf bilişim teknolojileri alanı öğrencisi ve 53 koordinatör öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilere ve öğretmenlere uygulanmak üzere iki anket geliştirilmiş ve işletmelerde karşılaşılan sorunlar işletme, mevzuat, okul, öğrenci ve öğretmen olmak üzere beş boyutta incelenmiştir. Öğretmen algılarına göre en yüksek ortalamaya sahip boyut mevzuat boyutu olurken en düşük katılım düzeyi öğretmen boyutunda olmuştur. Öğrenci algılarına göre en yüksek düzeyde katılım mevzuat boyutunda en düşük katılım düzeyi de öğrenci boyutunda gerçekleşmiştir.Araştırma sonucunda; 1.Öğretmen ve öğrenci algılarına göre işletme, mevzuat, okul, öğrenci ve öğretmen boyutlarında sorunlar olduğu,2.İşletmelerde beceri eğitiminde karşılaşılan sorunlara yönelik öğretmen algılarının; cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenine göre hiçbir boyutta anlamlı bir farklılık oluşmadığı, okul türü değişkenine göre öğrenci boyutunda anlamlı bir farklılık gösterdiği, 3.İşletmelerde beceri eğitiminde karşılaşılan sorunlara yönelik öğrenci algılarının cinsiyet değişkenine göre işletme, mevzuat ve öğrenci boyutlarında anlamlı bir farklılık gösterdiği, işletmeyi bulan kişi değişkenine göre, işletme boyutunda anlamlı bir farklılık gösterdiği, öğrencinin mezun olduktan sonra alanında çalışmayı isteyip istemediği değişkenine ve sektör değişkenine göre hiçbir boyutta anlamlı bir farklılık göstermediği, okul türü değişkenine göre işletme, mevzuat, öğrenci ve öğretmen boyutlarında anlamlı bir farklılık görüldüğü,4.İşletmelerde Beceri Eğitiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin öğrenci ve öğretmen algıları arasında öğrenci ve öğretmen boyutlarında anlamlı bir farklılık görüldüğü sonuçlarına ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to detect the problems encountered by the vocational high school information technology students in Skill Training at Workplace and to bring solutions to these problems. The universe of the research is comprised of 12th grade information technology department students of Vocational and Technical Anatolian High Schools in Denizli who are getting Skill Training at Workplace according to Law no. 3308 on Vocational Education. The sampling is comprised of 193 last grade information technology department students and 53 coordinator teachers who are studying in Pamukkale and Merkezefendi towns. In the research, two types of the survey have been developed to be applied to the students and teachers and the problems encountered in the workplaces are examined in five dimensions; workplace, regulations, school, student and teacher. According to the perceptions of the teachers; the highest rate is in the regulations dimension and the lowest one is in the teacher dimension. According to the perceptions of the students; the highest rate is in the regulations and the lowest one is in the student dimension.The results of the research are as listed below: 1.According to the perceptions of the teachers and students there are problems in workplace, regulations, school, student and teacher dimensions.2.Perceptions of the teachers to the problems encountered in Skill Training at Workplace do not show a significant difference according to gender and occupational experience variable but according to type of school variable they show a significant difference in student dimension. 3.The perceptions of the students to the problems encountered in still training at workplace show a significant difference in workplace, regulations and students dimensions according to gender variable, they show a significant difference in workplace dimension according to the finder of workplace variable, they do not show any significant difference in any dimension according to the will of working in his/her field after graduation variable and sector variable, they show a significant difference in workplace, regulations, student and teacher dimensions according to type of school variable. 4.In the perceptions of the teachers and students to the problems encountered in Skill Training at Workplace a significant difference is seen in student and teacher dimensions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMeslek lisesi bilişim teknolojileri alanı öğrencilerinin işletmelerde beceri eğitiminde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri (Denizli ili örneği)
dc.title.alternativeProblems encountered by the vocational high school information technology students in skill training at workplace and solution suggestions (The city of Denizli sample)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-30
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmVocational high schools
dc.subject.ytmVocational high school students
dc.subject.ytmInformation technology course
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmSkill training
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmEducation problems
dc.subject.ytmDenizli
dc.subject.ytmTraining
dc.identifier.yokid10262520
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid562154
dc.description.pages124
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess