Öğrenen örgüt ile öğretmen morali arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Tok, Türkay Nuri | |
dc.contributor.author | Kirca, Ayşegül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-10T09:22:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-10T09:22:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-11-11 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227940 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, öğretmenlerin algılarına göre öğrenen örgüt ve öğretmen morali arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma öğretmenlerin, okulların öğrenen örgüt olma düzeylerine ilişkin algılarını ve moral düzeylerini onların cinsiyetleri, yaşları, eğitim durumları, öğretmenlikteki hizmet yılları, medeni durumları, öğretmenlik mesleğini isteyerek tercih edip etmeme durumları ve branş değişkenlerine göre incelemektedir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim - öğretim yılında Denizli ili Merkezefendi ilçesinde bulunan ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 373 öğretmen oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada veriler Kişisel Bilgi Formu, Öğrenen Okul Ölçeği ve Öğretmen Moral Ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. | |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the relationship between teachers' morale and the learning organization based on the perceptions of teachers. This research examines teachers' perceptions of the learning organization and level of morale according to their gender, professional seniority, age, and education level. The sample of this study consists of 373 teachers who work in primary and secondary schools in the Merkezefendi district of Denizli in the academic year of 2018-2019. In the research, which was designed in relational screening model, data was collected through Personal Information Form, Learning School Scale and Teacher Morale Scale surveys. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenen örgüt ile öğretmen morali arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | The relationships between learning organization and teacher morale | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-11-11 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Morale | |
dc.subject.ytm | Learning schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10264529 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 562999 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi Bilim Dalı |