Show simple item record

dc.contributor.advisorErökten, Seçil
dc.contributor.authorKocakavak, Derya
dc.date.accessioned2020-12-10T09:22:37Z
dc.date.available2020-12-10T09:22:37Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-11-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/227846
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, karikatürlerle zenginleştirilmiş fen bilimleri eğitiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisini araştırmaktır. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılının bahar döneminde Denizli ilinde bulunan Sevil Kaynak Ortaokulunda Fen Bilimleri Dersinde 70 deney grubu, 71 kontrol grubu olmak üzere toplam 141 öğrenciden oluşan beşinci sınıf öğrencileri ile haftada dört ders saati olmak üzere toplam 17 hafta sürmüştür. Araştırmanın örneklemini oluşturan deney ve kontrol grupları amaçlı örneklem seçimiyle rastgele olarak belirlenmiştir. Çalışmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında Madde ve Değişim, Işığın Yayılması, İnsan ve Çevre ile Elektrik Devre Elemanları üniteleri Fen Bilimleri Öğretimi Programı doğrultusunda işlenmiştir. Araştırmacı deney grubunda karikatürler ile dersleri zenginleştirirken, kontrol grubunda dersleri sadece Fen Bilimleri Öğretimi Programı doğrultusunda dersleri işlemiştir. Uygulama öncesi ve sonrası her iki gruba da veri toplama araçları uygulanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Başarı Testi ile Gonca Keçeci (2014) tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Dersi Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi ve Mann-Whitney U-Testi kullanılarak değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda karikatürlerle desteklenmiş fen bilimleri eğitiminin öğrencilerin akademik başarılarını arttırdığı ancak fen bilimleri dersine karşı olan tutumlarında anlamlı bir farklılık yaratmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of cartoon-embedded science education on student achievement and attitude. The study was conducted in the spring semester of 2017-2018 academic year within the scope of science lessons for four lesson hours a week during 17 weeks. The sample of the study was comprised of a total of 141 5th grade students, consisting of 70 experimental group and 71 control group students, studying at Sevil Kaynak Secondary School in Denizli province. The experimental and control groups, which constitute the sample of the study, were randomly selected through purposeful sampling method.In this study, quasi-experimental design with pre-test and post-test control group was used. In the experimental and control groups, Matter and Change, Diffusion of Light, Human and Environment and Electrical Circuit Elements units were studied in line with the Science Teaching Program. While the researcher embedded the cartoons in the science lessons of the experimental group, the courses in the control group were only taught according to Science Teaching Program. Data collection tools were applied to both of the groups before and after the application. In the study, Science Lesson Achievement Test developed by researcher and the scale of Attitude towards Science Lesson developed by Gonca Keçeci (2014) were benefitted as the data collection tools. The data obtained from the study were analyzed using Wilcoxon Signed Ranks Test and Mann-Whitney U-Test.As a result of the analyzes conducted, it was determined that science education enriched with cartoons increased the academic achievement of the students; however it did not create a significant difference in their attitudes towards science lesson.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKarikatürlerle zenginleştirilmiş fen bilimleri öğretiminin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi
dc.title.alternativeThe effect of cartoon-embedded science teaching on student achievement and attitude
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-24
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConcept cartoons
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmScience cartoons
dc.subject.ytmCaricature
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10266183
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid563698
dc.description.pages179
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess